דו"ח המנהרות: המבקר יקיים שימוע נוסף לראש הממשלה

לקראת פרסום דו"ח המבקר על התנהלות הממשלה במהלך מבצע 'צוק איתן', נענה מבקר המדינה שפירא לבקשת ראש הממשלה ויקיים עבורו בימים הקרובים שימוע נוסף, בו מתכוון להציג בפניו פרטים חדשים על התמודדות הממשלה בסוגיית איום המנהרות

היועה"מ נענה לבקשתו של נתניהו ויקיים שימוע נוסף טרם פרסום הדו"ח.

נזכיר, כי לרה"מ כבר נערך בעבר שימוע בנושא המנהרות אצל מבקר המדינה בו הציג באופן מפורט את גרסתו לישיבות הקבינט הרבות שהתקיימו במהלך המבצע ושעסקו לטענתו של רה"מ גם בסוגיית איום המנהרות.

יחד עם זאת מהדיווח שרואה אור לראשונה הערב בערוץ 2 עולה, כי נתניהו מבקש כעת להציג בפני השופט בדימוס יוסף שפירא, פרטים נוספים מ-13 ישיבות הקבינט שעסקו בין היתר גם באיום המנהרות, הדבר מלמד על רמת החשיבות שמייחס רה"מ לדו"ח שצפוי להתפרסם במלואו בשבועות הקרובים.

במשרד המבקר מתייחסים לעובדה כי כבר נערך שימוע לראש הממשלה בנושא ומציינים כי השימוע הנוכחי יעסוק אך ורק בנושאים שלא עלו בשימוע הקודם כמו בפרק האחרון של הדו"ח שבידי המבקר העוסק בדין הבינלאומי.

יושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה חה"כ אלהרר מ'יש עתיד', הביעה הערב את החשש כי הדבר יביא לעיכוב נוסף בפירסום דו"ח המבקר שכזכור כבר חלפו שנתיים מאז מבצע 'צוק איתן', אך במשרד המבקר טוענים בתגובה כי לא צפוי כל עיכוב או שינוי בלו"ז בעקבות השימוע הנוסף שיוענק לנתניהו.

נזכיר כי הלחץ של ראש הממשלה מפרסום דו"ח המבקר בא לידי ביטוי בחילופי האשמות בין נתניהו לשר נפתלי בנט שטען מתחילה כי לא התנהלו כלל דיונים רציניים שעסקו באיום המנהרות במהלך ישיבות הממשלה במהלך המבצע, בעמדה זו צידד גם יו"ר יש עתיד שר האוצר לשעבר יאיר לפיד שכיהן כזכור במהלך התקופה כחבר הממשלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו