חקירת נתניהו: על היועה"מ להכריע – "מעבר מ'בדיקה' לחקירה"

גוברת ההערכה בקרב הגורמים המעורבים בבדיקות המתנהלות בענייניו של נתניהו, כי אין מנוס מהחלטת היועה"מ לעבור מבדיקה לחקירה • פרטים חדשים שנחשפו בפני החוקרים, דורשים את הטחת החשדות בפני נתניהו, שיצטרך לשכנע בצדקת גרסתו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שלל הבדיקות בענייניו של רה"מ נתניהו מעסיקות את המערכת הפוליטית זה זמן רב. העובדה כי עד כה לא הוחלט על פתיחת חקירה גלויה נגד רה"מ אלא הסתפקות במה שמכונה 'בדיקה בענייניו של נתניהו', מדירה שינה מעיניהם של פוליטיקאים ומשפטנים רבים בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, המשליכים יהבם ורוב תקוותם על היועה"מ וגורמי אכיפת החוק שאלו יעשו את עבודתם וכי בהחלטה העתידית שיקבלו, יביאו אל קיצו את עידן משילות נתניהו.

אלא שכאן נכונה להם עד כה אכזבה, מאחר ולפי הדיווחים השונים בכליהתקשורת, היועה"מ מנדלבליט נמנע עד כה מלהורות על חקירת רה"מ באזהרה ואף הורה על סגירת כלל התיקים שנבדקו בענייניו של נתניהו, למעט תיק אחד בו מתנהלים בימים אלו בדיקות אינטנסיביות במטרה לשלול התערבות פלילית של רה"מ בענין. כל זאת כאמור לאחר חקירת עשרות רבות של עדים ואמצעי חקירה מגוונים שהפעילה המשטרה.

יצויין כי עד כה, אין כל דיווח בכלי התקשורת המפרט את אותה בדיקה נגד נתניהו שעדיין מתנהלת, מה שמצביע על כך כי רמת המידור בקרב העוסקים בפרשה הינה גבוהה עד שלמרבה הפלא באופן חריג, מהותה של הבדיקה לא הודלפה עדיין לכלי התקשורת למרות הזמן הארוך יחסית מאז דווח על כך בפעם הראשונה.

כזכור, לפני החגים צוטט מנדלבליט כאומר, כי רוב התיקים נגד נתניהו יגרסו למעט תיק אחד, שלא התקבלה בו עדיין החלטה, הערב נחשף כי הבדיקות שנעשו עד כה בתיק, מחזקים את המסקנה של המעורבים בתיק כי אין מנוס מהעברתה מרמה של בדיקה ל'חקירה' לכל דבר.

הפרשן המשפטי ברוך קרא מערוץ 10 שחושף הערב את הפרטים מסביר, כי אין מדובר בראיות לכתב אישום, אלא בחשד סביר המצדיקה חקירה פלילית שמשמעותה לכל הפחות הטחת האשמות שהצטברו אצל החוקרים, מול החשודים לרבות בנימין נתניהו, גורמי החקירה המעורבים בנושא סבורים כי ברגע שאין הדבר נעשה, הדבר מהווה פגיעה באינטרס הציבורי.

בשבוע הבא צפויה להתקיים ישיבה משמעותית בין מנדלבליט לבכירי הפרקליטות המטפלים בתיק, ביניהם בכירי להב 433, זאת בניסיון לקדם את ההכרעה בנושא.

בישיבה צפויה ככה"נ להתקבל החלטה על גניזת כלל התיקים שנבדקו בעניינו של נתניהו, למעט התיק האחד שעדיין פתוח ושהבדיקה בעניינו טרם הסתיימה, יתכן שבאותה ישיבה יתקבלו החלטות אופרטיביות אחרות. עדיין לא ברור.

יחד עם זאת, מרב הסיכויים כי באותה ישיבה יוחלט על מעבר מ'בדיקה' בעניינו של נתניהו ל'חקירה' שכאמור משמעותה הטחת החשדות מול רה"מ שיצטרך ליישב את דעת החוקרים ולהעמיד אותם על אי דיוקם במסגרת ההערכתם ולשכנעם בצדקת גרסתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture