הרפורמים בארה"ב נגד מינוי השגריר הדתי: "דעותיו קיצוניות"

מהרסייך ומחריבייך: התנועה הרפורמית בארצות הברית מפרסמת הודעה לפיה היא מתנגדת למינויו של דיוויד פרידמן, יהודי דתי המקורב לטראמפ, לשגריר ארה"ב בישראל: "מינויו עשוי להביא לקרע במקום לאיחוד"

בארה"ב ובישראל נערכים לקראית מינויו של דיוויד פרידמן, יהודי דתי המקורב לטראמפ ובעל קשרים עמוקים בהנהגת ההתיישבות, לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל. רק ביום חמישי האחרון נערך לפרידמן שימוע בסאנט במהלכו הוא ריכך מעט את אמירותיו השנויות במחלוקת מהעבר בגנות אובמה, ארגוני השמאל של היהודים בארה"ב ועוד.

אמש פרסמה התנועה הרפורמית בארה"ב – הגדולה שבין התנועות היהודיות מעבר לים – הודעה חסרת תקדים בחריפותה נגד המינוי וקראה לנשיא טראמפ, כמו גם לכל מי שיכול להשפיע, לפעול לביטולו.

"מעולם לא התנגדנו למינוי של שגריר ארה"ב. כעת אנחנו עושים זאת מתוך צורך חיוני מבחינתנו להביע את החששות שלנו בנוגע למינוי זה החשוב מאין כמוהו. הצהרתנו נובעת מאהבה עמוקה שלנו לישראל ומחשש כי התמיכה הדו-מפלגתית ארוכת השנים בישראל מוטלת על הכף", נאמר בתחילת ההודעה.

בהמשך כונה פרידמן כ"חסר כישורים בסיסיים הדרושים לתפקיד ונעדר האופי הדרוש לתפקיד כה רגיש". לדברי מחברי המכתב, "אין ספק שפרידמן אוהב את ישראל עמוקות, אך אין די בכך בכדי להפוך אותו לכשיר לתפקיד השגריר במדינה…נראה כי דעותיו הקיצוניות בנושאי מפתח הקשורים לפתרון שתי המדינות, לגבולות ישראל, להתנחלויות ולמיקומה של שגרירות ארה"ב כבר מצאו ביטוי בבית הלבן. עמדות אלה מזיקות לשלום וליחסים איתנים בין ארה"ב לישראל".

בצל הביקור: השמאל האמריקני במאמץ לסיכול מינוי פרידמן לשגריר בישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו