"המינוי – אחיזת עיניים. נתניהו ימשוך בחוטים מאחורי הקלעים"

במערכת הפוליטית תוקפים את מינויו של צחי הנגבי לשר התקשורת במקומו של בנימין נתניהו • ח"כ מיקי רונטל: "ראש הממשלה מבין היטב את עומק החקירות וחומרת הראיות נגדו. הוא מפוחד וחלש. אסור לנו ליפול בפח, הוא לא מוותר על השליטה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בישיבתה השבועית של הממשלה מחר צפויים השרים לאשר את מינויו של השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, לשר התקשורת. מי שהחליט על המינוי הוא בנימין נתניהו שבחר להעניק להנגבי את התפקיד לתקופה של 3 חודשים, כשלאחריה הוא יחליט האם להפוך את המינוי הזמני לקבוע.

הרקע למהלך: העתירות שהוגשו לבג"ץ נגד כהונתו של נתניהו כשר תקשורת. העתירות הוגשו בנפרד על ידי התנועה לאיכות השלטון ועל ידי יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג.

באופוזיציה תקפו את המהלך וכינו אותו אחיזת עיניים. ח"כ מיקי רוזנטל מסר: "ראש הממשלה מבין היטב את עומק החקירות וחומרת הראיות נגדו. הוא מפוחד וחלש. זה לא בא בקלות, אבל נתניהו שוכנע על ידי יועציו להיפרד מתיק התקשורת, התיק הקרוב ביותר ללבו, כצעד שנועד לרכך את המשטרה ואת היועץ המשפטי לממשלה לפני הגשת, אם וכאשר, כתב אישום פלילי. אם אין ולא יהיה כלום, אם לסחור בטובות הנאה מול מול"ים של עיתונים זה עניין אלמנטרי כפי שטוען נתניהו, למה לוותר על התיק? למה עכשיו?

אל לנו ליפול בפח. ביבי מוותר על הטייטל אבל לא על השליטה במשרד התקשורת. ההסכם הקואליציוני מחייב הסכמתו לכל יוזמה בנושא. הוא ימשיך למשוך בחוטים גם באמצעות מנכ"ל משרד התקשרות, מקורבו ומי שהיה ראש מטה הבחירות שלו – שלמה פילבר. ראש הממשלה בחש מאחורי הקלעים בענייני 'בזק' בשליטת ידידו שאול אלוביץ' למרות האיסור המפורש ממנדלבליט. הוא עשה את זה אז הוא יעשה זאת גם עכשיו. למזלנו, היום הוא חלש מכדי לסגור את תאגיד השידור".

ח"כ זהבה גלאון: "מינוי הנגבי כממלא מקום ולא כמחליף קבוע מנציח את שליטתו דה-פקטו של נתניהו במשרד התקשורת. ההחלטה למנות את הנגבי לתקופה של שלושה חודשים היא מביכה, שכן ברור שניגודי העניינים של נתניהו עם מוזס, מילצ׳ן, לאודר ושאר טייקוני התקשורת לא יתמסמסו מאליהם עד מאי. נתניהו מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה – הוא הבין שסבך ניגודי העניינים שלו עם כלי התקשורת השונים מסבך את מצבו המשפטי, אך הוא לא מוכן לוותר על התיק החשוב לו ביותר, תיק שמאפשר לו לאיים על עיתונאים ולהניף חרב מעל כלי תקשורת שאינם סרים למרותו. התוצאה, כמו כל פעולה של נתניהו, היא מיש-מש מגוחך בדמות מילוי ממלא מקום לשלושה חודשים בלבד.

ברור שבכך נתניהו ימשיך לשלוט דה-פקטו במשרד התקשורת, קל וחומר כששלמה פילבר, מינוי של נתניהו במשרת אמון, ממשיך לכהן כמנכ"ל משרד התקשורת. שלא יהיה ספק – נתניהו מינה את הנגבי לשמש כעלה תאנה וכדי להכשיר את הקרקע למקרה של כתב אישום בפרשת 2000, אבל אחיזתו בנעשה במשרד התקשורת תהיה איתנה ופסולה כתמיד".

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני): "במקום להודיע לציבור האם הוא בוחר בשתי מדינות לשני עמים או במדינה אחת, נתניהו ממשיך לעסוק רק בהישרדות. ראש הממשלה מנסה בכוח להשאיר שליטה במשרד התקשורת ומבקש להמשיך בניגוד העניינים בו הוא מצוי.

"יש להעביר את תיק התקשורת באופן מלא לשר שאינו נתניהו ולא נתון למרותו או פיקוחו, ולא לבנות עוד קומבינה בכדי לעקוף את בג"צ. אני קורא לשר הנגבי לא להסכים להיות עוד כלי שרת לאובססיה של נתניהו לשלוט. בעת הזו נדרש שר תקשורת עצמאי שלא יהיה כפוף לגחמותיו של נתניהו".
פייסבוק טוויטר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוזנטל הזה משעשע. הוא כביכול המבקר הלאומי של הממשלה. אבל מפעם לפעם הוא מצטייר יותר ןויותר כבכיין וקוטר לאומי. זו האנג'נדה על זה הוא באופוזיציה וכאלה צריכים שם לתמיד. מתאים לו רק שם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture