על מה שוחח השר בנט עם הרמטכ״ל אייזנקוט?

שר החינוך נפתלי בנט והרמטכ"ל גדי איזנקוט קיימו היום פגישה מפתיעה, הצדדים לא מגלים מה נאמר בה מלבד "עדכונים כלליים", אבל ייתכן ומדובר בניסיון לכונן מערכת יחסים הדוקה יותר

השר קיים היום (חמישי) פגישה לא שגרתית עם הרמטכ"ל , הרקע לפגישה בין השניים הוא דוח המבקר החמור על מבצע "צוק איתן", המתאר יחסים עכורים בין הקצינים הבכירים לבין הקבינט.

אף אחד מהצדדים לא היה מוכן לפרט על תוכן הפגישה מעבר לכך שניתנו בה "עדכונים כלליים", אך ניתן להעריך שייתכן ומדובר בהנחת תשתית למערכת יחסים אחרת, כזו שתאפשר לחברי קבינט ולשרים אחרים המעוניינים בכך נגישות לחומרים כדי שיידעו את תמונת המצב הביטחונית.

כזכור, בדוח החמור נחשפה שורת ליקויים שהובילו לכך שצה"ל נכנס למערכה ללא תכנית פעולה ברורה מול המנהרות, והקבינט שלא תפקד כראוי – המשיך להתווכח על מטרות המבצע בזמן שהקרבות מתנהלים ועל כן חלק מהיעדים לא הושגו בשל שורה של ליקויי מודיעין, היערכות וקבלת החלטות בקבינט.

הדוח לא כולל מסקנות אישיות, אך מספק הערות לבכירים ובראשן האמירה כלפי הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ כי "אין לפטור את המטכ"ל והעומדים בראשו מאחריות למצב שבו הגיע צה"ל בהיבטי בניין הכוח והפעלתו למבצע 'צוק איתן'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו