״קומבינה מושחתת״: ההקלטה שמסעירה את מפלגת ׳העבודה׳

ח״כ איתן כבל הוקלט כשהוא מודה בדבר קיומו של דיל בינו לבין ח״כ יחימוביץ - בניגוד להכחשותיהם בעבר • כבל: ״זו היתה משאלת לב בלבד״ • הרצוג: ״מדובר במרמה והפרת אמונים מול הציבור הרחב״

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תמיכתו של חבר הכנסת איתן כבל ביריבתו חברת הכנסת שלי יחימוביץ' בבחירות להסתדרות, גרמה ללא מעט הרמת גבות. השניים טענו שמאחורי הבחירה אין שום דיל פוליטי, אלא שהקלטות המביכות חושפות – היה דיל.

בהקלטות נשמע כבל בשיחה עם חברי סיעתו, שלא כל כך רוצים ללכת עם חברת הכנסת יחימוביץ' כך :"אני רוצה ללכת עם שלי ביחד להסתדרות, שלי מחויבת לתמוך בי ליו"ר המפלגה, זאת ההזדמנות הגדולה שלי לקחת את החלום שלי ואני צריך את העזרה שלכם בעניין.

בהסבר לחברי סיעתו אומר כבל : "הסיעה היא כלי כדי לקדם אותי", לא מעניינת אותי ההסתדרות, לא מעניין אותי להיות בהסתדרות, לא מעניין אותי,"הסיעה לא הוקמה עבורך ולא הוקמה עבורו ולא הוקמה עבור אף אחד", היא הוקמה עבורי ואני רוצה להזכיר, אמרתי שהסיעה היא כלי כדי לקדם אותי.

.כבל אף חשף את דעתו על יושב ראש המפלגה יצחק הרצוג: "הוא תחמן ורמאי.. הוא לא עופר עיני שסוחף אנשים הוא לא מסוגל, זו ההזדמנות של חיי".

"אף אחד לא חושב שמפלגת העבודה שהייתה עם 24 מנדטים תיראה פח אשפה", היום. פתאום גם לי נוצרה הזדמנות. יכולתי להיות יו"ר קק"ל, יכולתי להיות יו"ר 'אמו'. לא רוצה! או שאני יושב ראש מפלגת העבודה או שאני חלק ממפץ שיפוצץ את כל הפוליטיקה הישראלית, או שאני הולך הביתה.

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

ח״כ שלי יחימוביץ׳ מסרה בתגובה: "לא היה ולא יהיה דיל, לא בעל פה ולא בכתב. איתן כבל לא ביקש, לא התנה ולא העלה תמיכה שלי בו וממילא הנושא לא עלה. תומכי במפלגה הם אנשים חופשיים שאינם מקבלים פקודות מאיש. ההחלטה שלי במי לתמוך תהיה כמו תמיד על פי מה שטוב ונכון למפלגה ולמדינה ולא על בסיס קומבינות פוליטיות כאלו או אחרות, ואני מציעה לניסנקורן לחדול ממאמציו הנואשים לסכל בחירות, כי הבחירות הן עובדה מוגמרת".

ח"כ איתן כבל מסר בתגובה: "את שאמרתי בשיחה אמרתי מתוך משאלת לב, שאפילו אני איני יודע אם ארצה לממשה. אין ולא היה דיל ביני ובין שלי, לא בקשתי ממנה לתמוך בי לראשות המפלגה וממילא היא גם לא הבטיחה זאת. הדלפת קטעים סלקטיביים משיחה בת שעות ארוכות היא עוד פרפור אחרון של ניסנקורן ומשפחת עיני למנוע התמודדות, ומאמצים אלה מעידים על הפחד שהם חשים. להדלפה יש ערך רכילותי ובוודאי לא משפטי. בחירות יהיו ועל ניסנקורן להשלים עם כך".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, בתגובה לחשיפת ההקלטה: "הערב נחשפה קומבינה מושחתת חמורה ביותר שחייבת להוביל את המעורבים בה למסקנות אישיות. מדובר במרמה והפרת אמונים מול הציבור הרחב, חברי ומתפקדי מפלגת העבודה. אי אפשר להגזים בנזק שנגרם לנו אבל אנחנו נדע להתגבר, להתחזק ולהוביל את המפלגה על ערכיה המדיניים והחברתיים בחזרה להנהגת המדינה."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא בעצמו תחמן ורמאי מי שזוכר מה שעשה בכל הזמנים בשביל כסא כזה או אחר כמה הוא קלל וגידף למשל הבחירות האחרונות של קק"ל וד"ל…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture