דאעש הפיצו שמועה שקרית, תושבי העיר נסו מבתיהם

פייק ניוז נוסח דאעש: תושבי העיר טבאקה בסוריה פרצו במנוסת בהלה לאחר שארגון הטרור הכריז כי הסכר הגדול שנמצא על נהר פרת, צפוי להתמוטט בעקבות הפצצה אמריקנית

מנוסת המונים מבוהלת החלה אתמול מהעיר טבאקה שבמחוז ראקה בצפון סוריה, זאת לאחר שרשויות ארגון דאעש פרסמו במערכות הכריזה בעיר כי הסכר הגדול שנמצא על נהר הפרת, לחופיו של אגם אסד, צפוי להתמוטט בשל הפצצות אמריקניות.

מאות כלי רכב ובהם תושבי העיר המבוהלים גדשו את הכבישים של העיר המכותרת בידי כוחות של הקואליציה האמריקנית והכורדית, שהצליחו אתמול לפרוץ לבסיס חיל האוויר הסורי הנמצא מדרום לעיר.

ההודעות שפירסם דאעש נשמעו היטב בעיר הקטנה, בוקעים מצריחי המסגדים ומזהירים את התושבים לקחת את מטלטליהם ולברוח. רבים נשמעו לקריאות הארגון ונסו מהעיר בכבישים העולים לרמה המדברית ממזרח לעיר.

לא ברור אם מדובר בהטעיה מכוונת מצד ארגון הטרור הרצחני, או שאנשים באמת סבורים כי קיימת סכנה שהסכר יפרץ, אך מומחי הנדסה אמריקנים שהגיעו לסכר טענו כי על אף שהוא זקוק נואשות לתחזוקה אך לא עתיד לקרוס.

בתמונה: חדר הבקרה המופצץ של הסכר:

C734QPsXgAAJF1G

בתמונה: הסכר שלם…

 _14530d74-1221-11e7-9152-693fb265b0f1

בשבוע שעבר פתחו הכוחות הכורדים בסיוע אמריקני במתקפה אמפיבית ואווירית על צידו הדרומי של אגם אסד, במטרה לבודד את בירת דאעש, העיר א-ראקה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו