נתניהו התגאה בקשר עם טראמפ ותקף את איראן ודאעש

בנאום שהועבר מירושלים לבאי וועידת איפא"ק בוושינגטון אמר ראש הממשלה כי ידרוש מכל העולם שחמאס ישחרר את האסירים הישראלים בעזה. לדבריו, הוא מחויב לעבוד עם טראמפ והפלסטינים כדי להגיע להסכם שלום. דרש מהפלסטינים להפסיק לממן טרור ולהכיר בישראל כמדינה יהודית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, בארה"ב. אחרי נתניהו, שדיבר דרך שידור ישיר ממשרדו בירושלים שהועבר דרך לוויין, השמיע את דבריו גם יושב ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג.

את נאומו בוועידה פתח נתניהו בדברי שבח למינוי השגריר האמריקאי החדש בישראל: "אני רוצה לברך את דיוויד פרידמן ואת אשתו תמי על קבלתו לתפקיד. ברוך הבא לישראל, ובמיוחד לירושלים".

לאחר מכן הוא דיבר על הקשר בין המדינות ועל האיום הנשקף מאיראן ודאעש. "אמרתי זאת בעבר, ואומר זאת שוב: לישראל אין חברה טובה מארה"ב, ולארה"ב אין חברה טובה מישראל". נתניהו הדגיש כי "לצורך הביטחון של שתי המדינות, אנחנו מחויבים להבטיח שכוח האסלאם הצבאי יובס. אני בטוח שארה"ב וישראל יעמדו יחדיו, כתף אל כתף, כדי להבטיח שהאור ינצח את החושך והתקווה את הייאוש. משמעות הדבר היא למנוע מאיראן אי פעם לפתח כלי נשק גרעיניים – זו המדיניות שלנו, ותמיד תהיה המדיניות שלנו".

"השותפות שלנו, משמעותה להתעמת עם התוקפנות של איראן באזור והטרור שלה בעולם. משמעות הדבר היא להביס ולהעלים את דאעש, ולבנות בריתות עם גורמים מתונים באזור – שמעוניינים בעתיד טוב יותר ובאימוץ שלום ומודרנה", הוסיף ראש הממשלה.

"ישראל מחויבת לעבוד עם הנשיא טראמפ לקידום השלום במזרח התיכון, וכן עם כל שכנינו", הצהיר נתניהו. "האיומים שמהם סובלים שכנינו הערבים מציעים הזדמנות לשגשוג, לבנייה של אזור בטוח ושליו יותר. כדי להשיג את העתיד הזה, ישראל תעמוד, מבלי לוותר על ביטחונה, כשהיא מוכנה להגן על עצמה – ולא רק במובן הפיזי, אלא גם בשדה הקרב המוסרי. נגן על עצמנו מחרמות ומדיבה, נדבר בתקיפות נגד אנטישמיות בכל העולם. נדרוש מכל העולם שחמאס ישחרר את אסירינו, ויאפשר למשפחות גולדין ושאול לקבור את בניהן שנפלו".

על היחסים עם טראמפ הוא הוסיף כי "אני בטוח שהברית שלנו תגדל בשנים הבאות. כפי שאתם יודעים, הייתה לי פגישה חמה במיוחד עם הנשיא בשנה שעברה, ואני רוצה להודות לו על תמיכתו החזקה בישראל. אני רוצה להודות גם לסגן הנשיא על דבריו החמים אתמול בערב. אנו שמחים שהדברים הללו מיתרגמים למדיניות, כפי שרואים בעמדתה של שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי לטובת ישראל. רואים זאת בבקשתו של טראמפ שמשאיר את התמיכה הכלכלית בישראל, אפילו בזמן הידוק התקציב, ואנחנו מודים על כך ומלאי הוקרה".

"אנחנו עומדים מול אותם אויבים, ומגנים על אותם ערכים", טען. "אנחנו מכבדים את שלטון החוק. אלה הדברים שמביאים אמריקאים וישראלים יחדיו, יחד עם הרדיפה אחר השלום. ידה של ישראל וידי שלי מושטות לכל שכנינו לשלום. אנחנו מלמדים זאת את ילדינו, והגיע הזמן שהרשות הפלסטינית תעשה אותו דבר. עליה להפסיק ללמד את ילדיה שנאה, עליה להפסיק לשלם לטרוריסטים. עליה, מעל לכול, להכיר במדינה היהודית".

את דבריו סיכם נתניהו בשבחים לארגון שאירח אותו. "איפא"ק הייתה שותפה ביקורתית לחיזוק הברית בין שתי המדינות", אמר. "היא בונה תמיכה דו-מפלגתית בישראל, ומבטיחה שהברית הזאת תשרוד את מבחני הזמן. אתם חלק מהלידה מחדש של העם היהודי במולדתו. תודה שאתם עומדים לצד המדינה היהודית היחידה".

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, אמר הלילה במסגרת הדברים שנשא בוועידת איפא"ק, "אנחנו עומדים, בלי להתנצל על כך, לצד ישראל. אחרי עשורים של דיבורים בעניין, הנשיא האמריקני שוקל ברצינות את העברת את שגרירות ארה"ב לירושלים". את הדברים פתח פנס בחיזוק הברית בין וושינגטון לירושלים: "מזה זמן רב, לאמריקה יש נשיא שמחויב לבעלי בריתו. תחת ממשל טראמפ, ארה"ב לא תאפשר יותר לאו"ם לשמש כפורום התנגחות בישראל או במערב".

פנס התייחס לסכסוך הישראלי-פלשתיני ואמר כי הנשיא טראמפ "משקיע הרבה מחשבה במציאת פתרון לסכסוך, והוסיף כי "יהיו פשרות בדרך לשלום – אך לא נתפשר על ביטחון ישראל". כהדגמה לעמידתה של ארה"ב לצדה של ישראל, הזכיר סגן הנשיא את המינויים של טראמפ מאז נכנס לתפקיד, בהן בחירתה של ניקי היילי כשגרירת ארה"ב באו"ם ובדיוויד פרידמן שעתיד לשמש כשגריר האמריקני בישראל.

לקראת סיום דבריו, התייחס פנס להסכם הגרעין בין איראן למעצמות שנחתם לפני כשנתיים, ואמר כי "שתי הממשלות שלנו מכירות בכך שהסכם הגרעין לא עוצר את דרכה של איראן בדרך לפצצה – ארה"ב תחת טראמפ לא תאפשר לאיראן להתחמש בגרעין – זו ההבטחה שלנו לישראל ולעולם".

אתמול דיבר בפני הוועידה שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, שאמר כי לראשונה זה עשורים יש תיאום מושלם בין המדינות. דרמר אמר את הדברים על רקע השיחות המתקיימות בימים האחרונים בין ישראל וארה"ב לגיבוש הבנות בנוגע לריסון הבנייה בהתנחלויות. המשא ומתן עוד לא הסתיים, אולם ביום שישי הודיעו הצדדים בהודעה משותפת כי ישראל מוכנה באופן עקרוני לריסון הבנייה בהתנחלויות, בצורה שתתחשב ברצונו של הנשיא טראמפ לקדם את תהליך השלום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture