קושנר ייחקר על הקשר הרוסי; דרישה לחקירה גם בהקשר הסיני

חתנו היהודי של נשיא ארה"ב שוב עולה לכותרות, כאשר הוחלט לזמנו להעיד בפני וועדת המודיעין של הסנאט אודות המעורבות הרוסית לכאורה בבחירות לנשיאות. חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית דורשים לחקור גם את הקשר הסיני של האיש הקרוב לנשיא טראמפ

המעורבות הרוסית בבחירות לארצות הברית: עיתון הניו יורק טיימס מדוח מפי בכירים בממשל בוושינגטון ובבית הנבחרים כי ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ייחקר בסנאט האמריקאי על פגישותיו עם נציגים בכירים של הרפובליקה הרוסית.

הסנאט יזמן את קושנר, יועצו והאדם המקורב ביותר אולי לנשיא, לחקירה רחבה יותר שעוסקת בקשריו של קמפיין הבחירות של טראמפ לקרמלין ולהשפעתם על ההצבעה בשנה שעברה. בכירי הממשל ששוחחו עם העיתון בעילום שם ציינו כי החקירה של הסנאט תתמקד בפגישותיו של קושנר עם השגריר הרוסי סרגיי קיסליאק, וכן עם מנכ"ל בנק רוסי בשליטת הממשלה שהוטלו עליו עיצומים בתקופת ממשלו של ברק אובמה.

לדברי העיתון האמריקאי, זו הפעם הראשונה שבה מסכים הבית הלבן להודות בקיומה של פגישה עם הבנקאי הרוסי שקיים קושנר, שהיה מבכירי צוות המעבר של טראמפ ושלדברי דוברת הממשל נפגש עם מנהיגים עולמיים רבים. קודם לכן הסכימו בוושינגטון רק לאשר שחתנו של הנשיא נפגש, יחד עם היועץ לשעבר לביטחון לאומי מייק פלין, עם השגריר. ככל הנראה הפגישה נערכה ביוזמו של השגריר קיסליאק, שאף ביקש להיוועד בשנית עם קושנר ונענה בשלילה.

הדוברת מטעם הבית הלבן, הופ היקס, אמר ל"טיימס" כי קושנר מוכן לספר הכול לוועדת המודיעין של הסנאט, וכי "אין לו מה להסתיר". היא ציינה עוד כי תפקידו במהלך תקופת המעבר היה לשמש איש הקשר לממשלות וגורמים זרים אחרים. החקירה של הרשויות האמריקאיות, שנערכת הן בסנאט והן בבולשת הפדרלית, עוסקת בקשרי הקמפיין של טראמפ והאנשים הסובבים אותו לרוסיה בכלל ולקרמלין בפרט.

החקירה אינה מתמקדת בנשיא עצמו, ונקודת ההנחה היא שמוסקבה לא הצליחה לשבש את ההליך הדמוקרטי של הבחירות בשנה שעברה. אם אכן קושנר יעמוד לחקירה, הרי שהוא יהיה האדם המקורב ביותר לנשיא שיתושאל בסוגיה. ב"ניו-יורק טיימס" ציינו כי חתנו של הנשיא ככל הנראה אינו מושא החקירה, ואינו צפוי להיראות כמי שבעצמו קיים קשרים נסתרים עם הקרמלין.

קושנר זכה היום גם לכותרות חיוביות:

חתנו היהודי של טראמפ יוביל את המלחמה בבירוקרטיה

במקביל, חמישה חברי קונגרס דמוקרטים ביקשו לבדוק חשש להפרה של כללי האתיקה בעסקת הנדל"ן שנרקמה בין משפחתו של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ, ובין התאגיד הסיני אנבנג. המחוקקים שלחו מכתב לבית הלבן ובו ביקשו לבדוק את מעורבותו של קושנר במשא ומתן לגבי ההשקעה האפשרית של ענקית הביטוח הסינית בבניין המשרדים במנהטן שנמצא בבעלות משפחתו. בנוסף ביקשו המחוקקים לחשוף את תהליך ההתנתקות הפיננסית שעשה קושנר מחברת הנדל"ן.

"העסקה, אם תצא לפועל, עשויה להתברר כניגוד עניינים ברור", כתבו המחוקקים לסטפן פסאנטינו, ראש הצוות המשפטי של טראמפ בבית הלבן. לאנבנג "קשרים הדוקים לממשל הסיני", צויין במכתב, עליו חתומים הסנאטורים אליזבת' וורן ממסצ'וסטס, טום קרפר מדאלוור, גארי פיטרס ממישיגן ושרוד בראון מאוהיו, כמו גם חבר בית הנבחרים אלייז'ה קאמינס ממרילנד.

במקביל, שלחו החמישה מכתב לשר האוצר סטיבן מנושין העומד בראש הוועדה להשקעות זרות בארה"ב. זו מופקדת על בדיקת הסיכון לביטחון הלאומי שעשויות להציב עסקאות עם חברות זרות. בעבר פסלה הוועדה השקעה של אנבנג בנכס בסאן דייגו, בגלל סמיכותו לבסיס חיל הים האמריקאי. החודש נחשף כי אנבנג תשקיע כ־4 מיליארד דולר בבניין המשרדים של משפחת קושנר בשדירה החמישית 666 במנהטן. לאחר החשיפה הכחישה אנבנג בהודעה לעיתונות את דבר ההשקעה. קושנר מצדו ציין כי מכר את חלקו בבניין לבני משפחה כדי לעמוד בחוקי האתיקה הפדרליים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו