חתנו היהודי של טראמפ יוביל את המלחמה בבירוקרטיה

טראמפ מינה את יועצו וחתנו למנהל משרד חדשני האמון על הטיפול בבירוקרטיה הפדרלית, ומימוש הבטחות של קמפיינים מרכזיים. "אנחנו צריכים להתנהל כמו חברה אמריקנית גדולה", אמר קושנר. טראמפ: "הקיפאון הממשלתי פוגע ביכולת שלנו לתפקד"

הנשיא דונלד טראמפ צפוי להכריז על משרד חדש בבית הלבן שינוהל על ידי ג'ראד קושנר, ויפעל לעשיית שינוי כללי בתפקוד הממשלה באמצעות רעיונות מהמגזר העסקי. גורם בכיר בממשל אמר לניו יורק טיימס כי טראמפ יכריז היום על המשרד החדש בבית הלבן שייקרא "משרד החדשנות האמריקאית".

המשרד, שינוהל על ידי קושנר – חתנו של טראמפ ויועץ בכיר לנשיא – ידווח ישירות לנשיא על פעולותיו. האנשים שהשתתפו בהקמת המשרד הם מנהל המועצה הכלכלית הלאומית גארי קוהן; היועצת הבכירה לטראמפ בנושא יוזמות כלכליות, דינה פאול; עוזר הנשיא ליוזמות אסטרטגיות, כריס לידל; ועוזר הנשיא ליוזמות טכנולוגיות ופנים ממשלתיות, ריד קורדיש. לכולם ניסיון עשיר בעולם העסקי.

הרעיון להקמת המשרד החדש עלה זמן קצר לאחר הקמת הממשל של טראמפ, אמר המקור. אנשי הממשל דיברו עם מנכ"לים במגזרים שונים במשק האמריקאי, והתייעצו עמם לגבי דרכים לבצע שינויים בתוכניות הפדרליות. התחומים שבהם הם מעוניינים לבצע שינויים כוללים שיפור בפיתוח כוח העבודה, קשישים והתמכרות לאופיאטים.

המשרד החדש יהיה מאויש במנהלים עסקיים לשעבר והוא נועד להפיח חשיבה מחודשת בבית הלבן. קושנר מתייג את המשרד כמפעל רעיונות אגרסיבי, לא אידיאולוגי, שמסוגל למשוך אליו כישרונות מתוך ומחוץ לממשלה. כמו כן, המשרד ישמש כצינור לקהילות העסקיות, הפילנטרופיות והאקדמיות. "אנחנו צריכים שתהיה לנו השאיפה למצוינות", אמר קושנר במשרדו החדש באגף המערבי של הבית הלבן.

המשרד ישים דגש מיוחד על טכנולוגיה, ועובדיו יעבדו מול מנכ"ל 'אפל' טים קוק ומייסד 'מיקרוסופט' ביל גייטס. מנהלי המשרד כבר הספיקו לארח מפגשים עם למעלה ממאה מנהיגים עסקיים ופקידים ממשלתיים. קושנר ינהל את משרדו סמוך לאשתו איוונקה טראמפ, שצפויה לקבל משרד באגף המערבי בבית הלבן.

"הממשל צריך לפעול כמו חברה אמריקנית גדולה", אמר קושנר לוושינגטון פוסט. "אנחנו מקווים שנוכל להשיג הצלחות והתייעלות עבור הלקוחות שלנו, שהם האזרחים". טראמפ אמר בתגובה כי המשרד החדש יממש הבטחות מרכזיות מקמפיין הבחירות שלו. "הקיפאון הממשלתי פוגע ביכולת שלנו לתפקד כראוי, ולעתים אף יוצר פקק שמוביל לדחיות יקרות", מסר הנשיא.

דמות המפתח ליד טראמפ: חתנו היהודי ג'ארד קושנר • פרופיל

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו