הסכם הפשרה: עובדי התאגיד יועברו לתאגיד החדשות ואז יפוטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הגיעו, ככל הנראה, להבנות חדשות לפיהן כל עובדי תאגיד השידור הציבורי ייקלטו בשלב ראשון בתאגיד החדשות החדש, למעט המנהלים, ורק שם תחליט ההנהלה החדשה מי יפוטר.

ראש הממשלה ושר האוצר משה כחלון הגיעו להבנות חדשות לפיהן כל עובדי תאגיד השידור הציבורי ייקלטו בשלב ראשון בתאגיד החדשות החדש, למעט המנהלים.

מהלך זה, שלמעשה בשלב ראשון ישאיר את כל עובדי רשות השידור והתאגיד בעבודה, עשוי לעלות בסכום שיגלוש מתקציב 700 מיליון השקלים שהיוו את "הקו האדום" מבחינת כחלון מה שבסופו של דבר יגרום למרבית עובדי התאגיד הנוכחי להיות מפוטרים.

בשבוע שעבר הודיעו נתניהו וכחלון כי הגיעו לפשרה לסיום המשבר הקואליציוני שפרץ סביב עליית התאגיד, ולפיה יוקם תאגיד חדשות נפרד שלא יתפקד תחת המנהלים המיועדים.

עוד הוסכם כי תאגיד החדשות הנפרד יפיק וישדר את תוכני האקטואליה בערוץ הכללי וברשת ב', ועובדיו יהיו אנשי חטיבת החדשות של ערוץ 1 וקול ישראל.

לפי ההסכם, תאגיד החדשות יעלה כשמנהלת אותו הנהלה זמנית, והוא יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד. משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו.

בתוך כך, עשרות עובדי התאגיד יפגינו הערב ב-21:30 מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומשם יצעדו לביתו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בפתח תקווה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו