"כמה ילדים צריכים למות עד שלרוסיה יהיה אכפת?"

יממה לאחר מתקפת הגז בסוריה בה נהרגה כ100 אזרחים התכנסה מועצת הביטחון של האו"ם לדיון חירום. שגרירת ארה"ב, הראתה תמונות של נפגעי התקיפה. "כמה ילדים צריכים למות עד שלרוסיה יהיה אכפת?", שאלה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (ד') לדיון מיוחד יממה לאחר הפצצות משטר אסד בפרברי אידליב, הפצצות בהן נעשה שימוש בנשק כימי.

השגרירה האמריקנית. ניקי היילי הציגה תמונות של ילדים סורים שנפגעו במתקפה, ואמרה כי אסד לא יפסיק להשתמש בנשק כימי – אלא אם רוסיה תפסיק להגן עליו. "אנחנו לא יכולים לעצום את העיניים", אמרה היילי.

"אנחנו יודעים שאסד כבר השתמש בנשק הכימי נגד אזרחיו. אנחנו יודעים שהמתקפה של אתמול הייתה שפל חדש, אפילו למשטר האכזר של אסד", הוסיפה ושאלה: "כמה ילדים עוד צריכים למות לפני שלרוסיה יהיה אכפת?".

"לאסד, לרוסיה ולאיראן אין רצון בשלום. כשהאו"ם נכשל בעקביות במילוי חובתו, יש רגעים בתולדותיה של אומה שמחייבים אותנו לפעול".

מתיו רייקרופט, השגריר הבריטי באו"ם, אמר בדיון כי בעבר הייתה הזדמנות למועצה לגנות את השימוש של אסד בנשק כימי – ולהראות אחדות – אך רוסיה וסין הטילו וטו על ההחלטה לא פחות משבע פעמים. רייקרופט התבטא בחריפות נגד התנהלות המועצה. "נראה שהמסר היחיד שהגיע לאסד היה עידוד. אתמול ראינו את ההשלכות של הווטו – הן מופיעות על פני הילדים. ההיסטוריה תשפוט את כולנו באיך שהגבנו לתמונות הבלתי נסלחות האלה", אמר.

השגריר הצרפתי קרא בדיון במועצת הביטחון לרוסיה להגביר את הלחץ על סוריה לסיים את מלחמת האזרחים שנמשכת כבר שש שנים. "אנחנו מדברים על פשעי מלחמה", אמר השגריר פרנסואה דלטרה. "אנחנו קוראים לרוסיה להפעיל עוד לחץ על המשטר. האמת שאנחנו גם צריכים שאמריקה תהיה מחויבת לפתרון בסוריה", הוסיף.

ולדימיר ספרונקוב, סגן השגריר הרוסי, אמר כי מה שהוביל למתקפות כימיות בסוריה היה האיום של ברק אובמה בפעולה צבאית אם סוריה תחצה את "הקו האדום". הדיפלומט הרוסי הוסיף: "החלטה זו שימשה כנקודת מוצא לפרובוקציות עתידיות של קבוצות טרוריסטים וקיצוניים. בעזרת שימוש בנשק כימי הם ביקשו לבייש את המשטר הסורי וליצור תירוץ לשימוש בכוח צבאי נגד מדינה ריבונית".

מריה זחרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, אמרה מוקדם יותר כי הצעת ההחלטה שקוראת לגנות את המתקפה מאשימה את הממשל הסורי – מבלי שנערכה חקירה הולמת. זחרובה אמרה כי ייתכן שהסרטונים והתמונות שפורסמו אתמול ברחבי העולם על ידי עיתונאים סורים מזוייפים, האשימה את המערב ב"מופע פוליטי", וקראה לחקירה בינלאומית.

זחרובה הוסיפה כי טיוטת ההחלטה היא "בלתי מתקבלת", אנטי-סורית ותעורר את המתחים באזור. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום כי העמדה של מוסקבה בנוגע לנשיא סוריה בשאר אסד נותרה ללא שינוי. דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, אמר כי "רוסיה וכוחותיה ימשיכו את המבצעים נגד הטרור בסוריה כדי לשחרר את המדינה. במועצת הביטחון רוסיה תציג עובדות שכבר הוצגו על ידי משרד ההגנה שלנו".

הקהילה הבינלאומית מאשימה את אסד בטבח כימי, אך משרד ההגנה הרוסי טוען כי מטוסי קרב סוריים תקפו והשמידו מפעל תחמושת ומאגר כימי של המורדים בעיירה ח'אן שייחון – ולא השתמשו בעצמם בנשק כימי. גורם אמריקני אמר כי הטענה הרוסית "לא תואמת את המציאות".

גם המורדים באידליב מכחישים את ההאשמות של רוסיה. חסן חאג' עלי, מפקד "צבא אידליב החופשי", אמר כי "כל האזרחים יודעים שאין מוצבים צבאיים של מורדים או מפעלי נשק באזור".

המתקפה אתמול היא לפי החשד הטבח הכימי הקשה ביותר של משטר אסד נגד אזרחיו, מאז ההסכם על פירוק המשטר מנשק כימי ב-2013. לאורך היממה האחרונה גינו מנהיגי העולם את המתקפה. טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, יריבו של אסד, שכינה את אסד "רוצח". גם ארדואן לא חסך ביקורת מהאו"ם, ואמר כי אסד מצליח לחמוק מעונש רק מכיוון שהארגון שותק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture