רב המשטרה: חילולי השבת במירון לא קשורים לחסידות באיאן

רב המשטרה אומר כי הוא בקשר עם רבני חסידות באיאן, וייתכן כי מעמד ההדלקה המסורתית תידחה לשעה מאוחרת יותר. לדבריו, גם דחיית ההדלקות לא תמנע את חילולי השבת הנגרמים בשל הצורך לאבטח את עשרות האלפים העולים למירון

רב המשטרה, הרב רמי ברכיהו, שעורר סערה בעקבות פסק ההלכה שפירסם ובו הוא מתיר לשוטרים לחלל את השבת על מנת להגיע ולאבטח את רבבות העולים להילולת הרשב"י בל"ג בעומר באתרא קדישא מירון, אומר הערב כי "אין מנוס מחילולי שבת במירון בל"ג בעומר".

בניגוד לטענות שהעלו גורמים אינטרסנטיים שונים, מבהיר רב המשטרה כי אין כל קשר לחסידות באיאן, אשר כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א, הוא המדליק את ההדלקה המסורתית על גג ציון הרשב"י, בהדלקה הפותחת רשמית את אירועי ההילולא, זכות המסורה לו בירושה מכ"ק הס"ק מרוז'ין שרכש את זכות ההדלקה מרבני צפת.

לדברי הרב ברכיהו בראיון הערב לרדיו קול חי, ניתן למנוע את חילולי השבת רק אם תהיה הסכמה כללית לדחות את כלל האירועים ליום ראשון בבוקר, ולא רק דחיית ההדלקה המסורתית. "זה לא קשור לבאיאן ושלא יפילו את זה עליהם", אמר. לדבריו, חילולי השבת נגרמים מהצורך לאבטח את רבבות העולים לאתרא קדישא מירון.

"חילולי השבת שיהיו נועדו לשמירה על נפשות האלפים, יש סכנות בטיחותיות וביטחוניות". הוא הוסיף כי "לא ניתן להפעיל את כל מערך האבטחה ע"י שוטרים שאינם יהודיים", והבהיר כי "שוטרים שומרי שבת יוכלו להגיע למירון ביום שישי ולקבל אש"ל עד לתחילת המשמרת".

רב המשטרה פסק: מותר לשוטרים לנסוע למירון בשבת

כזכור, רב המשטרה החדש, הרב רמי ברכיהו, פסק בעבר כי כוחות המשטרה הרבים יכולים להגיע בעיצומו של יום השבת ליישוב מירון, בשנים בהם חל ל"ג בעומר במוצאי השבת. כך נחשף בעיתון מרכז העניינים.מבמוצאי ל"ג בעומר הקודם, שאל כתב העיתון את רב המשטרה: מהי התשובה ההלכתית הכי מעניינת בעיניו שהוציא בענייני משטרה, במסגרת תכנית 'מאמינים במשטרה' שהוביל?

הרב ברכיהו השיב: "בשנה שעברה (תשע"ה שגם בה חל ל"ג בעומר במוצאי שבת), הייתה בעיה קשה מאד של נסיעת שוטרים למתחם קבר הרשב"י בשבת, כדי לאבטח את המקום שיוכלו לקיים בו הדלקה במוצאי שבת. בשנה הבאה – השנה תשע"ז – זה יחול שוב במוצאי שבת.

"זה סיפור מאד מאד לא פשוט… זה חמור מאד, אבל אין לי ברירה אלא להגיד לשוטרים שלי שמותר להם לנסוע בשבת, ב-2 בצהרים, כדי להגיע לקבר הרשב"י ולפקח שם. זה קשור לפיקוח נפש, אמנם במוצאי שבת, אבל חייבים להיערך אליו. כתבתי על זה תשובה ארוכה על פני 15 עמודים והראיתי אותה לתלמידי חכמים עצומים. כולם הסכימו איתי שהדבר הכרחי. זו בעיני תשובה חשובה מאד".

בסיכום תשובתו, כתב הרב ברכיהו כי "ככלל, ראוי לדחות אירוע המוני, שחל סמוך לאחר מוצאי השבת ואשר דורש לשם אבטחתו היערכות מוקדמת של כוחות הביטחון, הכרוכה בחילול שבת. אם יש הכרח או מצווה לקיימו במוצאי שבת דווקא, או שהמארגנים לא דחו אותו אף שכך היה ראוי, מותר לאנשי כוחות הביטחון וההצלה לנסוע בשבת כדי להיערך לאבטחת האירוע מחשש סכנה ופיקוח נפש של הרבים".

"כמו כן", הוא מוסיף, "אין איש כוחות הביטחון וההצלה חייב להגיע למקום האירוע מערב שבת כאשר הדבר פוגע בסעודות השבת שלו עם בני משפחתו וגורם לטרחה מרובה". בנוסף הוא טוען כי בשנת תשע"ד, חל ל"ג בעומר במוצאי שבת אך החוגגים לא דחו את ההילולה, "ולכן מותר לשוטר לנסוע בשבת כדי להיערך לאבטחת ההילולה".

ממשטרת ישראל נמסר: "פסק ההלכה המקיף של הרב ברכיהו, אשר ניתן לפני מספר שנים, סוקר את הנושא מן הזווית ההלכתית תוך התאמתה לאתגרי המשטרה בכל הנוגע לאבטחת אירועים המוניים בכלל, והילולת רשב"י שחלה במוצ"ש בפרט.

"בשל החשש לסכנה ופיקוח הנפש של הרבים באירוע זה, וכפועל יוצא מהצורך של משטרת ישראל בשמירה על חיי אדם, שמירה על שלום הציבור ושמירה על בטחונו, עמד הרב בפסק הלכה זה על האיזון שבצדו האחד חובת המשטרה לבצע את המשימה בהצלחה וללא סיכון חיי אדם, ובצדו האחר צמצום חילול השבת ככל שניתן.

"נציין כי לצד ההיתרים שניתנו לכוחות הביטחון בפסק ההלכה, ציין הרב במפורש את המלצתו לדחות את אירועי ל"ג בעומר במירון ממוצ"ש ליום ראשון ברוח קריאת הרבנות הראשית לישראל בנושא ל"ג בעומר.

"לגופו של עניין, משטרת ישראל, כארגון האמון על שלומו של הציבור וביטחונו, נערכת בימים אלו לקראת אבטחת הילולת הרשב"י שתחול במוצ"ש (ל"ג בעומר). במסגרת ההיערכות המבצעית ובשיתוף רבנות משטרת ישראל, נלקח בחשבון שיקול זה -של צמצום פעילות המשטרה במהלך השבת.

"כך לכל שוטר המשתתף במבצע תוצע לינה ואירוח מלא במהלך הסופ"ש. כך כניסת כוח משטרתי למתחם הקבר ברגל טרם צאת השבת תיעשה על ידי שוטרים שאינם יהודים, הכל בכדי לאפשר לציבור האזרחים המשתתפים בהילולת הרשב"י לחגוג בבטחה ובביטחון".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה!!
כל מי שיגיע למירון במוצ"ש רשב"י מגרש אותו
שהם שרים "סיני סיני" שידעו שעשרות יהודים חיללו בגללם את השבת

איך הארץ לא סוערת???????????????????????

איזו מצוה היא הדלקת מדורות ועליה לציון הרשב"י שהיא דוחה את כבוד שבת??
צריך לתקן תקנה שיש כניסה לישוב עד 12 בצהרים של יום שישי
ושוב ניתן להכנס אחרי 2 בלילה
כך כוחות המשטרה תתמקם בשטח עד צהרי יום שישי
ושוב תתארגן במוצאי שבת

ולא- ששעה אחרי שבת עשרות אלפים כבר בשערי מירון ואין ברירה אלא להערך בהתאם.
בתפילה לגאולה הקרובה, ולבוא משיח צדקנו שיאיר את עיני עם ישראל מה קודם למה.

רובנו של עולם אם המדליק היה רב ספרדי כל היהדות הליטאי החסידי היו עושים בלגן על חילול שבת עכשיו שזה חסידי פתאום חילול שבת בעדיפות שנייה איפה כל הרבנים בשביל מדורה הדלקה מנהג שאפילו לא כתוב בחז"ל מותר הכל. הכל זה כבוד בושה לחרדים. עוד יגידו על רב המשטרה מזרוחניק לא אכפת לו משבת. אבל הבעייה היא של החרדים להם לא אכפת. מדוע לא דוחים ליום ראשון. איפה כל הרבנים

צודק לגמרי! שאלה טובה, איפה הרבנים???

בושה וכלימה, רב המשטרה, איזה פנינים עוד יש לו להגיד.
לקחת לאנשים את הסעודת שבת עם בני המשפחה, זה חישוב אצלו נגד חילול שבת, ובכן קובע שיכולים הם לשבת עם בני משפחותיהם בסעודות שבת, ולשיר בשמחה כי אשמרה שבת ק-ל ישמרני, ואח"כ לנסוע לשמור על אחרים, כי אשמרה שבת רק אז ק-ל ישמרני..
מי צריך את השמירה שלכם.. זו השמחה של רשב"י הוא שבת דכולהו יומין, והוא לא מסכים לכל התירוצים… אם ניתן לבחורים ללכת לצבא, גם מהם יגדלו ויצמחו רבנים שכאלה, עם ראש מעוות כזה

מלכתחילה לא הבנתי את העליהום. אולי גם צריך לדבר עם כל החרדים שגרים בביתר עלית שלא יגורו שם כי הם מכניסים את הצבא למצב שיצטרך לעשוות פעילות בטחונית בשבת? שוטר וחייל לא מחללים שבת הם מצילים נפשות

באמת הזוי!!!!!!!!
אני לא יעלה השנה למירון!
בגללי לא יחללו שבת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו