שרת המשפטים לטראמפ: "שנה גישה, כל ניסיון למו"מ נגמר בגל אלימות"

שרת המשפטים איילת שקד הסתייגה ממאמצי השלום של טראמפ: "צריך לשנות גישה, כל פעם שהיה ניסיון למו"מ והוא נכשל היה גל אלימות אחרי כן" בנוסף קראה לטראמפ ללחוץ על אבו מאזן לסגת ממימון מחבלים

שרת המשפטים איילת שקד התארחה היום (ג') במכון המחקר הדסון בוושינגטון שבארה"ב וקראה לנשיא האמריקאי לשנות גישה בנוגע לתהליך המדיני.

שקד אמרה כי "בכל פעם שהיה נסיון למו"מ והוא נכשל היה גל אלימות אחרי כן. אני סבורה שדיל מדיני לא יצלח ושהנשיא טראמפ צריך לשנות גישה ולחשוב על דיל כלכלי. דיל שיתמקד בפיתוח הרווחה הכלכלית, בחיזוק הקשרים עם מדינות ערביות מתונות בפיתוח התעשייה והתשתיות ברשות הפלסטינית. כמו תכנית מרשל, תכנית טראמפ".

שקד קראה לממשלה האמריקאי ללחוץ על אבו מאזן לסגת ממימון מחבלים. "זה אבסורד. כסף רב הולך למחבלים בכלא ולמשפחותיהם. בישראל ניסינו למנוע את זה ואנחנו צריכים את עזרתכם. הנשיא טראמפ צריך ללחוץ על הרש"פ כדי שלא תהיה להם אפשרות אחרת מלבד לעצור את העברת כספי המחבלים".

שרת המשפטים תקפה גם את תנועת החרם ואמרה כי היא "אינה נגד יהודה ושומרון היא נגד הגדרתה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. הם מעוניינים שמדינה יהודית תמחק מהמפה. בבתי משפט באירופה ובמקומות אחרים בעולם הם תמיד מפסידים. הם מקדמים חרם על ישראל אבל הצמיחה הכלכלית של ישראל רק צומחת, כך שהם מפסידים גם בתחום הזה. הם לא מתקיימים מחוץ לקמפוסים אך יחד עם זאת המדינה משקיעה בנושא משאבים רבים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו