הלכה יומית: תזכורת לערב שבת חזון

מדי יום, לפני 'אשרי' בתפילת ותיקין, {או לפני הוצאת ספר תורה בשני וחמישי}, אומר מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט''א הלכה יומית לתלמידים ולציבור המתפללים. היום פסק כי אנשים שמקלים לבא במנחה של תשעה באב במנעליהם - יש למחות בהם

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה רבנו מאיר מאזוז שליט"א

יום הששי ה' מנחם-אב תשע"ז. יום פטירת האר"י הקדוש זיע"א.

כל המצוות שנוהגות בר-מינן באָבֵל ונוהגות גם בתשעה באב, אסורות כל היום כולו, ואין אומרים אפילו באחת מהן – מקצת היום ככולו {חוץ מיום שביעי של האבלות – כי יש דברים מיוחדים}.

ולכן, אנשים שמקלים לבא במנחה של תשעה באב במנעליהם – יש למחות בהם, ולהודיעם חומר האיסור, ושאין להקל בזה כל היום עד צאת הכוכבים.

הרב עובדיה זצ"ל מחמיר גם בפסוקי נחמה שאומרים במנחה של תשעה באב, והוא אומר – לומר אותם אחרי השקיעה. ולא נהגו בזה. כי הרי יש מתירים אפילו בקינות של ליל תשעה באב ויום תשעה באב, שיש בהם פסוקי נחמה – לומר אותם, קל וחומר במנחה. אז אחרי התפלה כשגמרו עמידה אומרים פסוקי נחמה: נחמו נחמו עמי וגו'. קשה להכביד על הקהל שיחכה עוד ויאריכו עוד.

אחר התפלה הזכיר מרן שליט"א לגזוז ציפורניים היום ערב שבת חזון, כדי שלא להכנס למחלוקת, שיש אומרים שאם גדלו צפרניו יגזזם אפילו בתשעה באב עצמו. וכן יש לזכור להכין חולצות וכו' ללובשם חצי שעה בערך, כדי להכינם ללבישה בשבוע שחל בו, שאסור ללבוש בו בגדים מכובסים כידוע.

יהי רצון שנראה בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן. שבת שלום ומבורך לכולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו