Matanya Tausig/Flash90

עולים מדרגה: תרגיל המלחמה בצפון משנה כיוון מהגנה להתקפה

מבלימה והגנה על יישובי הצפון להתקפה קרקעית וארטילרית בשטח האויב: החלק השני של תרגיל הגיס הצפוני יוצא לדרך עם שינוי טקטי משמעותי. סגן מפקד התרגיל מסביר: "אם עד כה התרגיל היה מתוכנן וידוע לכל הדרגים, צפו להפתעות"

עם תחילת השבוע השני לתרגיל "אור הדגן", הטקטיקה בצפון משתנה. אחרי שדימה הגנה על יישובים סמוכי גדר שכוח חיזבאללה ניסה לפלוש לתוכם – צה"ל עובר לתרגול שלב ההתקפה.

"בחלק הראשון של התרגיל היה לנו חשוב לבחון את הממשקים בין הפיקוד לשליטה בשטח", מסביר סגן מפקד התרגיל, תא"ל סער צור. "זה בא לידי ביטוי בחלוקת האחריות בין המפקדים, כשהמבחן האמיתי היה לראות אם בתוך הכאוס שאנחנו מציבים בפניהם, הם מצליחים לעבוד בסדר הנדרש ולפי הוראות הפק"ל שלמדו".

כעת עולה התרגיל מדרגה, והמפקדים בשטח נדרשים להתחיל את השלב השני: התקפה קרקעית וארטילרית על מתחמי חיזבאללה והשתלטות על מרחבי השיגורים שבשטח האויב. "אנחנו מתחילים את שלב התמרון בהתקפה – כשהדגש יהיה על הכוחות הקרקעיים", מציין תא"ל צור. "מלבד ביצועי הכוחות ואופן ההתנהלות, המטרה שלנו כרגע היא לבחון את הממשקים מרמת הגדודים בשטח, דרך האוגדות ועד הפיקוד".

לדבריו של תא"ל צור, לעיתים הדרג הפיקודי רואה דברים אחרים ממה שהלוחמים חווים בשטח – והמטרה בשלב הנוכחי של התרגיל היא לחבר את תמונת המצב לאחת: "גם הצד המודיעיני נכנס כאן לפעולה. דרך מנהלת המודיעין 'נזרים' אינפורמציה לכוחות שבשטח, והם יצטרכו לפעול בהתאם. השילוב בין המידע המודיעיני להפעלת כוח אש הוא אתגר – ואותו נבחן עכשיו".

"צפו להפתעות", תא"ל צור מדגיש ומיד מוסיף: "עד כה התרגיל היה מתוכנן וידוע לכל הדרגים. אנחנו רוצים לבדוק איך הדרג הפיקודי מתמודד עם הוראות לא צפויות, וכיצד יתמודדו במצבים שלא עשו עליהם נוהל קרב". מבחינת סגן מפקד "אור הדגן", תוצאת התרגיל ברורה – חיזבאללה יוכרע, אך הדרך לכך עדיין לא ברורה. "אין לדעת לאן התרגיל יתפתח. מה שברור זאת המטרה הסופית: להגביר את האחיזה שלנו בלבנון בעת הצורך".

חיזבאללה פולש ליישוב: 30,000 חיילים יתאמנו למלחמה בצפון

צבא העתיד: הרחפן היורה, הטנק העתידי, וצוללות לא מאוישות

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי. כוחי ועוצם ידי.

הסרטון לא עובד

לא עובד

לא רואים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו