מחזה נדיר באיראן: רבבות יצאו להפגין בקריאות "מוות לרוחאני"

בערים המרכזיות ברחבי איראן יצאו היום רבבות להפגין נגד המשטר בעקבות יוקר המחיה והעלייה באבטלה: "די לשלוח כסף לסוריה - תחשבו עלינו". המפגינים זועמים על רוחאני שהבטיח שיפור כלכלי בעקבות הסכם הגרעין עם המעצמות, ולא קיים

אלפי איראנים יצאו היום (ה') להפגין ברחובות משהד, העיר השנייה בגודלה באיראן, ובכמה ערים נוספות במחאה על יוקר המחיה. הם השמיעו קריאות נגד הממשלה, ובסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נשמעו צועקים בין השאר "מוות לרוחאני" ו"מוות לדיקטטור".

כשאיראן חתמה על הסכם הגרעין עם המעצמות בשנת 2015 הבטיח הנשיא חסן רוחאני שהסרת הסנקציות על ארצו תביא לשיפור בחיי האזרחים, אבל מאז עברו יותר משנתיים והאיראנים טרם הרגישו שינוי של ממש. איראנים רבים מאמינים ששחיתות ומנהל לא תקין הם הסיבה לכך שהמצב הכלכלי אינו משתפר.

שיעור האבטלה באיראן הגיע השנה ל-12.4%, וזו עלייה של 1.4% מהשנה שעברה. כ-3.2 מיליון איראנים מחוסרי עבודה. המפגינים במשהד צעקו בין השאר "תעזבו את סוריה, תחשבו עלינו" – במחאה על הסיוע האדיר שמעבירה איראן למשטר הסורי של בשאר אסד.

בשבועות האחרונים צצו באינטרנט גם סרטוני הפגנות שבהם נשמעו אזרחים איראנים קוראים להפסיק לשלוח כסף לעזה ולתימן – ולהפנות את המשאבים לאיראנים עצמם. קודם לכן השבוע הפגינו פעילי מחאה בעיר איספהאן שבמרכז איראן.

מושל משהד, מוחמד רחים נורואזיאן, אמר לפי סוכנות הידיעות איסנ"א כי ההפגנה במשהד הייתה בלתי חוקית, אולם לדבריו המשטרה נהג במפגינים בסובלנות. לפי המושל כמה מפגינים נעצרו משום שניסו לפגוע ברכוש הציבור.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו שוטרים משתמשים בזרנוקי מים ובגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים. המושל אמר כי ההפגנות אורגנו על-ידי "אויבי הרפובליקה האיסלאמית" ועל ידי מתנגדי המהפכה האיסלאמית באיראן.

נשיאת המועצה הלאומית להתנגדות למשטר באיראן, מרים רג'אבי, תיארה את התקוממות האזרחים באיראן כאינדיקציה לזעם עממי ורחב היקף בקרב הציבור, שעשוי להוביל לרפורמות ודמוקרטיזציה במדינה. לטענתה, למרות שרוב הציבור באיראן סובל מעוני, אינפלציה במחירים ותעסוקה נמוכה ביותר – המשטר משקיע כספים עצומים בניסיונות השפעה בעולם הערבי במזרח התיכון. "הפתרון היחיד למשבר החמור הזה בכלכלה הוא הפלת המשטר", סיכמה רג'אבי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
19 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באמת שמגיע לו למות…

דאעש ישמח לחסל את רוחאני! בקרוב מהפכה באירן. זה יבוא להם בהפוכה!

בכותרת כתוב: רבבות…..
בכתבה כתוב: אלפים:
בוידיאו רואים: מאות….
ואילו בתמונות כבר יש בקושי כמה עשרות…………

ימח שמו של הפרסי הזה רוחאני.ושל הפרסי השני חמינאי.ימח אסמאם.

איזה הפגנה נחמדה, שרים שיר בפרסית וזה הכל…

המשטר בפרס יפול.הסעודים חמים עליהם ורוצים לגמור את משטר היתולות…כך או כך

סוף סוף, הגולם קם על יוצרו…. ובטח הם יאשימו אח"כ את המוסד הישראלי בארגון ההפגנות, ועוד ימצאו מישהו שיודה שאכן המוסד שלח אותו….

לא כדאי להפגין
בסוף עוד נצטרך לשלוח כסף לאיראן

מדובר בקומץ מפגינים קטן שלא מייצג את מיליוני אזרחי איראן האוהד את המשטר האיראני ואוהב אותם, זהו קומץ קטן של נרקומנים וסחטנים אוהבי הרשע,

זה לא במקרה. עכשיו אומרים משיב הרוח ומוריד הגשם. וכשהעולם היהודי אומר את זה, אז העם האירני כבר סולד במצב ה"רוחני" שם…

הנה דוגמא יפה ליופי של ה'כיכרות'
שמדבר עליה הנשיא האהוב והנערץ של מדינת ישראל
שהוא כנראה רוצה שיצעקו על ביבי מה שצעקו על רוחאני

באיראן זה לא אחד בפה ואחד בלב
אלא הכל ממש הלכה למייעשה
ראה ערך הנשיא המודח של תימן

משלים עם מדינת ישראל-הפלשתינים אחרונים

אם הספקת לרחם אליהם תצייר לעצמך שאתה נכנס בין ההמון שם, איך יתייחסו אליך ואיך יחסלו אותך
אז תפסיק לרחם על הרוצחים

התגובות מזכירות את קולות השמחה באיראן כשיש הפגנה בתל אביב בקיצור לא יהיה כלום כי זה כלום

לראות את ההמון המשולהב קורא מוות לרוהוני=מוות לרוחאני=בהצלחה ואחריו חמינהאי
תפילותינו=עלי חמינהאי וארדואן יודחו מממשלתם ובקרוב

איכס. שימותו כולם יחד עם רוחאני.

הפיתרון הטוב ביותר לסכנת הגרעין האירני, זה פשוט הפיכה שלטונית, צריך לזכור שלפני מהפכת האייתולות הקשר בין איראן לישראל היה מאוד ידידותי
לעם האירני אין שום דבר עם ישראל, הבעיה זה שלטון המהפכה, לכשיתפרק תחזור אירן לימיה הטובים עם ישראל ועכ"פ לא תאיים בהשמדתה

המפגינים הם הנורמלים של האיראנים שדעתם להיות חילונים ובעד קשרים בריאים כלכליים עם ישראל וארצות הברית ולהפסיק את הטרור והמלחמה בלבנון ועזה ותימן.מתפלל יודח עלי חמינהאי משלטונו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו