תיעוד: "למרות חולשתו, בירך מרן את ילדי 'שובו'"

'לקראת השנה החדשה נכנסנו כדי לקבל את ברכתו. הוא היה חלוש ומיוסר וכמעט שלא דיבר עד ששמע כי אנו מבקשים את ברכתו לילדי 'שובו' - סיפר הגר"י אברהם שהגיע לביקור מיוחד בישראל, במהלכה עלה למעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

'לקראת שנה"ל תשע"ח נכנסנו למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן זצוק"ל כדי לבקש את ברכתו. התפללנו עימו ערבית. לאחר התפילה נגשנו לקבל את ברכתו. הוא היה חלוש ומיוסר. כמעט שלא דיבר. עד ששמע כי אנו מבקשים את ברכתו בשבילכם תלמידים יקרים. הוא הרים את עיניו הק' הביט בנו ובמאמץ רב אמר בלחש; בהצלחה רבה! – כך פתח הגאון רבי יונתן אברהם שליט"א נשיא רשת החינוך והקירוב 'שובו' אב"ד בביה"ד לונדון ומראשי 'ועידת רבני אירופה' את דבריו בפני התלמידים הבוגרים בבית הספר של הרשת בראשון לציון.

הגר"י אברהם שליט"א שהגיע במיוחד מלונדון לביקור בן שלושה ימים עלה למעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א לקבל את ברכתו. אחר כך נועד לשיחה ארוכה עם הגר"י סילמן שליט"א על תוכניות הפיתוח. הגר"י סילמן אמר כי בכל ביקור שלו בביה"ס הוא מתרגש אבל תמונה אחת לא משה מעיניו; הריקוד בדבקות בהכנסת ס"ת לפני כשבועיים בפ"ת. הוא בירך בחום והביע את שביעות רצונו מהתקדמות הרשת והקשר ההדוק עימו בענייני 'שובו'.

הגר"י אברהם מנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן הסמנכ"ל הרב דוד איבגי ומנהל הפיתוח הרב שמעון אלבוים ביקרו בכמה בתי ספר היסודיים והעל יסודיים בתל אביב פתח תקוה באר יעקב ובת ים, שמעו הורים תלמידים והסגל החינוכי ועמדו מקרוב אחר התפתחות בתי הספר. בביקור בביה"ס בראשל"צ השתתף הרב שלום ארוש שליט"א שבירך את הסגל והתלמידים ונשא דברי חיזוק.

במהלך הביקורים נשא הגר"י אברהם דברים בפני התלמידים והעלה את זכרו הטהור של אביהם ורבם של ישראל זצוק"ל שהיה מפטרוניה של רשת 'שובו' שע"י החינוך העצמאי ואף כיתת את רגליו לבקר את התלמידים בבתי הספר בארץ ויצא לשליחות קודש לארה"ב במטרה לעורר ליבם של נגידי עם לתמוך ברשת.

'בביקורו בארה"ב לפני יותר מעשור נסע עימו מארחו יו"ר 'שובו' הרב אברהם בידרמן בדרכו לישיבת פילדלפיה. עברנו דרך מנהטן וביקשתי – סיפר לי הרב בידרמן – להסב את תשומת ליבו לגורדי השחקים לצד הדרך. הוא לא הרים את עיניו ולא הגיב. התפללנו עם תלמידי הישיבה את תפילת יום כיפור קטן. ראש הישיבה דאז הגאון רבי אלי' שווי זצ"ל ויבדלח"א הגאון רבי שמואל קמינצקי שליט"א קיבלו את פניו. התפילה הייתה בהתערותא דלעילא. השתפכות הנפש של התלמידים במעמד היתה עצומה והאוירה עילאית. כשחזרנו הוא לא הפסיק לומר לנו כמה התפללו התלמידים במתינות. כמה רצינות השתקפה על פניהם.

'תלמידים יקרים! כשחלפו על פני גורדי השחקים של ניו יורק הוא אפ' לא הרים את עיניו כדי לראות ולו לשבריר שניה את פלאי בני האדם. כי זה חומר. את מרן ראש הישיבה זכר קדוש לברכה עניין רק תורה רק תפילה. שם בפילדלפיה הוא הרים את עיניו והביט בפני התלמידים. כי זו תפילה לקדוש ברוך הוא. מדברים כאלה הוא התפעל. דברים כאלה שבו את ליבו הטהור. עלינו ללמוד ממנו, ללמוד מדרכיו. מתורתו, הליכותיו וצניעותו כיצד עלינו להתנהג. כיצד עלינו לנהוג עם החברים. עם ההורים. עם המורים והסגל ובכך להנציח את זכרו הטהור על לוח ליבנו ובבניינה של 'שובו' הרחבתה ושגשוגה כשאיפת קודשו ננוחם'.

במהלך ביקורו נועד הגר"י אברהם עם מנכ"ל ארגון האם של 'שובו', החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין לישיבת עבודה ארוכה בה דנו בין השאר בתוכניות הפיתוח של הרשת. הגר"י אברהם שיבח את הרב סורוצקין על שיתוף הפעולה המצוין בין החנה"ע לרשת והביע את בטחונו כי שת"פ יגבר להתפתחותה של 'שובו', להתרחבותה ושגשוגה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי מי יתן לנו תמורתו

אשריכם ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture