צילום אילוסטרציה: פלאש 90

דיווח: ישראל תקפה בסיס של צבא סוריה מזרחית לדמשק

כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה הסורית מדווחים כי מטוסי חיל האוויר תקפו לפנות בוקר בסיס צבאי סמוך לדמשק. ע"פ הדיווחים, בתקיפה הושמדו מספר מחסני טילים ותחמושת. צבא סוריה מאשר את התקיפה אך ממעיט בחשיבותה

חודש לאחר התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בעומק השטח הסורי, מדווחים הבוקר גורמי אופוזיציה במדינה על תקיפה ישראלית נוספת. ע"פ הדיווחים, מטוסי חיל האוויר תקפו בסיס צבאי מזרחית לבירה דמשק.

"המטוסים השמידו מצבורי טילים ומחסני נשק, מה שגרם לפיצוצי משנה להישמע בכל האזור", נאמר בדיווחים.

צבא סוריה אישר את דבר התקיפה, אך (כרגיל) המעיט בחשיבותה. "חיל האוויר הישראלי שיגר בשעה 02:40 לפנות בוקר כמה טילים לעבר אזור אל-קוטייפה ליד דמשק. מוצב של הצבא נמסר, מערכת ההגנה האווירית שלנו פגעה באחד המטוסים", נאמר בהודעה שפורסמה.

בישראל מסרבים לאשר או להכחיש את הדיווחים.

מלחמת ישראל-איראן כבר מתקיימת: מאחורי הקלעים של התקיפות בסוריה

כזכור, ביום ראשון נחשף בערוץ 10 כי הקבינט המדיני-ביטחוני קיים בימים האחרונים דיונים אינטנסיביים בנושא החזית הצפונית. הדיונים עסקו בין השאר בפעילות איראן וחיזבאללה בסוריה ובלבנון, וכן בהיערכות ליום שאחרי מלחמת האזרחים בסוריה והשתלטותו מחדש של צבא אסד על רוב שטחי המדינה: כך נחשף אתמול בערוץ 10.

בדיווח הודגש כי חלק גדול מהמידע אסור בפרסום, אך מדובר בהתרחשות החריגה ביותר בקבינט המדיני-ביטחוני מזה עשור.

יחד עם זאת נרמז כי הדיונים קשורים, בין היתר, לדברי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, במפגש עם חיילים למצב החזית הצפונית: "בכל הנוגע לגזרת הצפון – סוריה ולבנון הפכו ליישות צבאית אחת. ישראל אמורה להיערך לאתגר חדש. אם פעם דיברנו על גזרת לבנון – אז אין יותר גזרה כזו. יש גזרת צפון", אמר אז ליברמן.

לדבריו, "בכל התפתחות שתהיה, זו תהיה גזרה אחת, סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעניו. גם מבחינת גזרת לבנון לא מדובר כבר על חיזבאללה בלבד. מדובר על חיזבאללה ועל צבא לבנון. לצערי זו המציאות".

דיווח: ישראל וארה"ב נערכות למבצע צבאי משותף בסוריה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

העירו אותי לפנות בוקר המרעישים הגדולים , חיפאי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו