Ariel Hermoni/Ministry of Defense

ליברמן הקים ועדת גיוס ללא ידיעת החרדים וללא נציגות חרדית

שר הביטחון הקים צוות שינסה לגבש מתווה לחוק לגיוס בני הישיבות, ללא ידיעת המפלגות החרדיות וללא אף נציג חרדי בוועדה שתשפיע על אלפי חרדים. כזכור, ליברמן כבר הצהיר כי לא יתמוך באף חוק אחר, וגם ראש הממשלה אינו להוט לקדם את החוק החרדי

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מינה צוות מקצועי במשרד הביטחון לגיבוש תזכיר חוק גיוס חרדים לצה"ל. בראש הצוות עומד היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, וחברים בו אכ"א, הפרקליטות הצבאית, הרבנות הצבאית והאגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון. הצוות ישלים את עבודתו ויגיש הצעה לתיקוני חקיקה לאישור שר הביטחון.

שר הביטחון ליברמן אמר היום כי "הגיוס לצה"ל הוא נושא יותר מדי חשוב, מכדי להפוך אותו לכלי פוליטי לאיסוף קולות. זו הסיבה שהחלטתי שאת החוק יגבשו אנשי המקצוע הבכירים ביותר בצה"ל ובמשרד הביטחון. לנגד עיניהם תעמוד אך ורק טובת המדינה והציבור בישראל. ללא רעשי רקע וללא התערבות פוליטית".

במפלגות החרדיות הביעו חשש כי ליברמן מעוניין להוביל לפיצוץ מול המפלגות החרדיות, ואולי אף ללכת לבחירות על רקע ניסיונו להביא לגיוס בני הישיבות. בראיונות לתקשורת החרדית, נשמעו אמירות מתונות יותר. ח"כ אורי מקלב אמר כי "העתיד יראה האם זה בא כדי למצוא פתרון או לנגח".

ח"כ יעקב אשר אמר בראיון למשה גלסנר במהדורה המרכזית ברדיו קול ברמה: "שר הביטחון יכול למנות צוותים פנימיים ולגבש את דעת המשרד. בסופו של דבר, החקיקה היא בכנסת, כולם בקואליציה יודעים שנעביר בהקדם את חוק הגיוס. כל השאר לא מעניין. מי שרוצה ללמוד תורה יוכל להמשיך ללמוד".

ליברמן: לא נתמוך בחוק הגיוס; נתניהו: "זה לא הזמן"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תגובתו של אשר מגוחכת: מה, ליברמן לא בכנסת? מה זה "החקיקה היא בכנסת".
זה מריח לא טוב. עושה רושם שהמושכות ברחו מזמן מידי החכי"ם החרדיים.

למערכת החדשות: יישר כח על הכתבות המכובדות והנקיות שאתם מעלים לנו. אין פלא שבמבחן התוצאה אתם יותר פופולאריים משאר האתרים מרעין בישין החרדים למיניהם שמנסים בכל כוחם להידמות לחילוניים. כל הכבוד לכם. עלו והצליחו.

לא חייב לפרסם את התגובה.

חשבתי שהתכוון לנשוך ( לנשוך חזק ) את האיראנים

תשובה מטופשת של יעקב אשר
אם אפשר בחקיקה בכנסת להעביר את החוק, למה עד היום לא עשו את זה????????????

רות, לנשוך את האיראנים הוא יודע שלא יוכל אז הוא נובח לעבר החרדים, לא היה פוליטיקאי חילוני שלא הרוויח קולות מזה.

ליברמן מנסה להצדיק את מה שאורן חזן אמר עליו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו