Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן: לא נתמוך בחוק הגיוס; נתניהו: "זה לא הזמן"

ליברמן הצהיר היום: "אנחנו לא נתמוך בשום חוק שהוא לא יבוא מתוך משרד הביטחון". גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סירב אתמול באופן נדיר לבקשת הסיעות החרדיות בכנסת לגבש בזמן הקרוב חוק גיוס חדש והחרדים מאיימים בפירוק הקואליציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אנחנו לא נתמוך בשום חוק שהוא לא יבוא מתוך משרד הביטחון", הצהיר היום שר הביטחון אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו. לדבריו, "הנושא של גיוס בני ישיבות או גיוס לכולם, זה נושא יותר מדי חשוב מלהפוך אותו לנושא אלקטוראלי, לניגוח פוליטי, או למכשיר לאיסוף קולות. אנחנו נתמוך אך ורק בהצעת חוק שיגבש אותו צוות מיוחד שעובד כרגע בתוך משרד הביטחון.

ליברמן הוסיף, "ראיתי כמה נוסחים של החוק שניסחו הפוליטיקאים – זה לא מעניין אותנו. ואנחנו נתייחס אך ורק לחוק שמי שמביא אותו זה היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עם כמה אנשים, כולם מנותקים מן הפוליטיקה, מן האינטרסים, אנשים שנטו מדברים ביטחון, כולל אנשי צבא, משפטנים ואחרים, וברגע שהחוק הזה יהיה מוכן זה הנוסח שאנחנו נתמוך בו.

"כל ניסיון גם את הנושא הזה כרגע להפוך ולהוסיף עוד קצת דלק למדורה, אני חושב שזה לא נכון מבחינת החוסן הלאומי, מבחינת ההומוגניות של החברה הישראלית, ואנחנו בהחלט נתנגד לכל ניסיון של כפייה דתית, אבל גם נטפל בכל הסוגיות באופן רציני, שקול, ובטח ובטח גיוס לצה"ל, אסור שזה יהפוך לאיזשהו מטבע פוליטי ונעסוק בספקולציות כאלה ואחרות".

בתוך כך, העיתונאי זאב קם מדווח היום כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סירב אתמול באופן נדיר לבקשת הסיעות החרדיות בכנסת לגבש בזמן הקרוב חוק גיוס חדש. נתניהו נימק את הסירוב בכך שמוקדם עדיין לדון בנושא. בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, דרשו ראשי המפלגות החרדיות – אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן – מנתניהו, להתחיל לגבש חוק חדש, שאמור להחליף את החוק שנפסל בבג"ץ לפני קרוב לחצי שנה. ראש הממשלה הפתיע את החרדים וסרב לבקשתם.

נתניהו הבהיר לשלושה כי אין זה הזמן לדון בכך ושהקואליציה תדון בנושא רק בעתיד. החרדים, מצידם, הבהירו שללא חוק גיוס חדש לא תהיה קואליציה. בכירים בכנסת מסרו לכאן חדשות, כי חוק גיוס חדש לא יקודם בזמן הקרוב, מאחר שעל פי פסיקת בג"ץ יש זמן עד לחודש ספטמבר ולכן אין מה למהר, במיוחד לאחר הנזק הציבורי שנגרם לליכוד לאחר אישור חוק המרכולים בכנסת.

"עד שהתקציב לשנת 2019 לא יאושר בכנסת בסוף המושב הנוכחי, אין מה לדבר על קידום חוק הגיוס", הבהירו אותם גורמים בכנסת במסר חריף לסיעות החרדיות. על פי דיווח של העיתונאי יקי אדמקר, השר יריב לוין התנגד אף הוא העלה את החשש מכך שלפיד ימריא בסקרים כתוצאה מחוק זה. יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם טען כי בניגוד להתחייבות של סיעות הקואליציה לקדם את חוק הגיוס, חוק יסוד חדש עלול ליצור משבר כי כל אחת מהסיעות תוכל להטיל וטו.

כזכור, בנוסח הצעת החוק שנחשף ביום חמישי בוואלה! NEWS נכתב כי "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי" ובנוסף כי "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה". טיוטת ההצעה גובשה בשבועות האחרונים על ידי השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב יחד עם השר לשעבר אריאל אטיאס ומשפטנים בכירים, בהם עורך הדין יצחק מירון.

סעיף נוסף בטיוטה קובע כי בעקבות ההכרה בלימוד התורה כערך, יוכלו אלה שלומדים לתורה לדחות את גיוסם לצה"ל או לשירות לאומי: "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות ביטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו".

"מעבר לעובדה שערכים אלה היו ראויים לעיגון בכל מקרה", נכתב, "הבהרה זו נועדה גם לתת מענה לסוגיה שאותה ביקש בית המשפט העליון מהכנסת להסדיר. חוק היסוד נועד גם על מנת להבהיר את עמדתה של הכנסת, המעגנת בחוק יסוד את מדיניותן של כל ממשלות ישראל, ולפיה לאור מרכזיותו של ערך לימוד התורה וחשיבותו כשירות לעם היהודי – מי שמבקש להקדיש את עצמו ללימוד תורה לתקופה ממושכת יקבל דחייה מחובת שירות הביטחון המוטלת עליו".

הצעת החוק טרם הונחה על שולחן הכנסת. החרדים ניסו לשמור על חשאיות ורק היום הציגו אותה לשותפות הקואליציוניות. גורם במפלגות החרדיות טען בסוף השבוע כי "נערכות התייעצויות אחרונות האם זה יהיה הפתרון לסוגיית הגיוס". לדבריו, "זהו הפתרון הטוב ביותר שאנחנו הצלחנו לגבש, ומקווים שאם הוא אכן יקודם הוא יתקבל בהבנה על ידי כל סיעות הקואליציה, כפי שמתקבלים אצלנו חוקים אחרים שלהם".

נתניהו מתייחס לחוק הגיוס: "הקואליציה חזקה, נעבור בשיתוף פעולה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לצבא יש כח אדם מיותר
הגיע הזמן לדרוש ביטול חק גיוס חובה
ולהפוך בהדרגה לצבא מקצועי
להתחיל בהדרגה עם ביטול גיוס חובה לבנות, וזה צריך לבוא מהח"כ הדתיים לעשות גוש חותם עם המפלגות החרדים ובזה יהיה פיתרון לשיוויון בנטל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture