צילום: פלאש 90

דיווח: נשיא גואטמלה יודיע על העברת השגרירות לי-ם במאי

נשיא גואטלה ג'ימי מוראלס צפוי להכריז הערב, בתום פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון - על העברת השגרירות של מדינתו לירושלים. הנשיא צפוי להכריז שהמעבר יתרחש במקביל למעבר השגרירות האמריקנית בחודש מאי הקרוב

חיזוק נוסף לירושלים: נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס, צפוי להודיע הערב (ראשון) לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו המתקיימת בוושינגטון, כי יעביר את השגרירות של מדינתו לירושלים – כבר בחודש במאי הקרוב, במקביל להעברת השגרירות האמריקנית, כך מדווח הערב ב'חדשות 2'.

כבר בחודש דצמבר הודיע הנשיא מוראלס כי ארצו תעביר את השגרירות לירושלים. בכך המדינה במרכז אמריקה הפכה לראשונה שהודיעה על העברת השגרירות בעקבות ההכרזה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל ועל העברת השגרירות מתל אביב.

מוראלס כתב אז בחשבון הפייסבוק שלו כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר מכן החליט להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. "דיברנו על היחסים המצוינים בין המדינות ועל תמיכת גואטמלה במדינת ישראל מאז הקמתה", כתב מוראלס. "דיברנו בין היתר גם על החזרת השגרירות לירושלים. לכן אני מודיע לכם כי הנחתי את שר החוץ בתיאום המהלכים על מנת שזה יצא אל הפועל".

גואטמלה הייתה גם אחת מ-9 המדינות שהתנגדו להחלטה שעברה בעצרת הכללית של האו"ם לביטול ההכרה האמריקנית בירושלים. ההחלטה שעברה ברוב של 128 מדינות בעד ו-9 נגד, בהן ישראל וארה"ב, גינתה את הכרזת טראמפ והכרתו בירושלים כבירת ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו