האלוף פולי מרדכי וגרינבלט בסיור בעוטף עזה. צילום: דוברות מתפ"ש

מישראל ועד לסעודיה, כינוס בבית הלבן לפתרון המשבר בעזה

נציגי 20 מדינות ברחבי העולם התכנס לישיבה מיוחדת בבית הלבן בכדי לדון בפתרון המשבר בעזה. את הכינוס יזמו ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר והשתתפו בו מדינות מהמערב ומדינות ערביות. את ישראל ייצג מתפ"ש האלוף יואב מרדכי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש דווח ב'חדשות 10' כי אתמול (שלישי) נועדו במשך שש שעות נציגים מלמעלה מ-20 מדינות וארגונים בינלאומיים בבית הלבן ודנו במשבר ההומניטרי בעזה. פקידים בכירים בממשל האמריקני אמרו כי כל המשתתפים הסכימו כי המצב ההומניטרי והכלכלי בעזה מידרדר ומחייב טיפול מיידי של הקהילה הבינלאומית. "תיקון המצב בעזה הינו קריטי כדי להשיג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים", אמרו הבכירים בממשל האמריקני.

את ישראל ייצג בישיבה מתאם הפעולות בשטחים יואב (פולי) מרדכי. לצידו ישבו בחדר נציגים של כמה מדינות ערביות שלחלקן אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל – סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, קטאר וכן מצרים וירדן. בעבר היו אירועים בהם ישבו סביב אותו שולחן נציגים ישראלים וערבים, אולם מדובר במקרה חריג יחסית.

בלשכת ראש הממשלה נתניהו הביעו אופטימיות מקיום הכנס ואמרו: "מרוצים ומעודדים מכך שרבים משכנינו השתתפו בכינוס. אנו מקווים שהשתתפותם תוביל ליציבות רבה יותר באזור וכן לשלום עם הפלסטינים. אנחנו מודים לג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלאט על ארגון האירוע".

"זה היה מרענן לראות את הישראלים והערבים סביב אותו שולחן", אמר בכיר בממשל האמריקני. "זה היה מבחינתנו סימן טוב בזמן שבו אנחנו ממשיכים לעבוד על תכנית השלום של הנשיא טראמפ ומסיימים לגבש אותה. עודדנו את כל הצדדים להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לחדר ולהתמקד במצב ההומניטרי בעזה והם עשו את זה".

הרשות הפלסטינית הוזמנה ע"י הבית הלבן להשתתף באירוע אבל דחתה את ההזמנה על רקע הצהרת ירושלים של הנשיא טראמפ. מדינות נוספות שהשתתפו באירוע היו בריטניה, צרפת, גרמניה, שוויץ, נורבגיה, קנדה, קפריסין, איטליה, יפאן, הולנד ושבדיה. תכנית השלום שמגבש ממשל טראמפ לא נדונה במהלך המפגש. השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלאט עידכן את המדינות המשתתפות כי הבית הלבן עדיין מגבש את התכנית ויציג אותה כשזו תהיה מוכנה.

בכירים בממשל האמריקני ציינו כי יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר הציג במשך כשעתיים שורה של פרויקטים שהממשל האמריקני מציע לקדם בעזה כדי להתגבר על המשבר ההומניטרי. הבכירים האמריקנים ציינו כי מדובר בפרויקטים לטווח הקצר – כאלה שיש בהם צורך מיידי או כאלה שניתן לבצע באופן מיידי – אך גם פרוייקטים בטווח הבינוני והארוך. לדברי הבכירים האמריקנים מדובר בפרויקטים בתחום הבריאות, החשמל, הביוב והמים.

"המטרה שלנו הוא להקל את הסבל של תושבי עזה", אמר בכיר בממשל האמריקני. "כעת החלק החיוני הוא לגייס את הכספים עבור הפרויקטים האלה וננסה לעשות זאת בוועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית שתתכנס בסוף מארס בבריסל. אנחנו רוצים לשנות את המצב הקיים היום שבו כל מדינה פועלת באופן עצמאי לקידום פרוייקטים בעזה ולפעול בצורה מתואמת ובשיתוף פעולה בין קבוצה גדולה של מדינות".

הבכירים האמריקנים הביעו צער על כך שהרשות הפלסטינית החליטה לא להשתתף באירוע. בכיר בממשל האמריקני הדגיש כי אין לארה"ב כוונה לעקוף את הרשות הפלסטינית והיא מעוניינת לפעול עמה בשיתוף פעולה כדי לקדם את הפרויקטים בעזה. "אנחנו רוצים את הרשות הפלסטינית כשותפה שלנו בעזה", אמר הבכיר האמריקני. "אנחנו רוצים לשמור על ביטחונן של ישראל ומצרים, אנחנו רוצים להימנע ממצב שבו אנחנו מעצימים את חמאס ואנחנו רוצים שהרשות הפלסטינית תחזור לשלוט בעזה באופן מלא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture