צילום: פלאש 90

אלי ישי משחזר: "מרן הרב עובדיה הורה לי להצביע בעד התקיפה"

"תוך כדי הדיון בקבינט נסעתי לביתו של מרן. ביקשתי מהנוכחים לצאת ולהשאיר אותנו לבד, ללא נוכחים או מצלמות ומכשירי הקלטה": יו"ר ש"ס וסגן רה"מ לשעבר, משחזר את ההתרחשויות הדרמטיות שקדמו למבצע 'מחוץ לקופסה'

מבצע השמדת הכור הגרעיני בסוריה: יו"ר ש"ס לשעבר, אלי ישי, היה אחד מבכירי הממשלה בזמן המבצע. ישי שימש כסגן רה"מ, חבר הקבינט ואפילו חבר במטבחון המצומצם של אולמרט (הפורום המצומצם, הרגיש והסמכותי ביותר של הממשלה באותם ימים). הבוקר משחזר ישי את ההתרחשויות הדרמטיות וחושף את ברכתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל שליוותה את המבצע.

"בתקופת הפצצת הכור כיהנתי כשר התמ״ת, סגן ראה״מ וחבר ב׳מטבחון׳ המצומצם של אולמרט. באותו יום דרמטי, ולאחר דיונים רבים של השביעיה על תקיפת הכור, הקבינט התכנס לאשר את הפעולה. בדיון אמרתי לראה״מ ושר הבטחון כי בטרם אתן את תמיכתי, אני מוכרח להכנס למרן הרב עובדיה זצ״ל ולבקש את ברכתו", כתב ישי בחשבון הטוויטר שלו.

הוא הוסיף: "תוך כדי הדיון בקבינט נסעתי לביתו של מרן. ביקשתי מהנוכחים לצאת ולהשאיר אותנו לבד, ללא נוכחים או מצלמות ומכשירי הקלטה. הסברתי במה מדובר ואת חשיבות הפעולה והשלכותיה האפשריות. בצלילות דעתו, מרן הבין מיד את נחיצות העניין ובירך בלב חם ואוהב את כוחות הבטחון שיצאו ויחזרו בשלום.
//www.jdn.co.il/breakingnews/970541
יצאתי מביתו וחזרתי לקבינט. אולמרט וברק שאלו אותי מה אמר הרב, עדכנתי אותם שמרן אישר לי להצביע בעד ומסר את ברכתו. למרות המתח בין ראה״מ אולמרט ושר הבטחון ברק, היה רוב מוחץ בעד התקיפה ורק השר אבי דיכטר התנגד. לבסוף ההחלטה התקבלה בקבינט והפעולה יצאה לדרך"

"כיום ניתן להבין עד כמה היתה קריטית ברכתו של מרן זצ״ל. היום כמו אז, בכל מהלך, לא פסענו צעד מבלי להתייעץ ולהתברך מפי מאור הדור, וב״ה זכינו לקדש שם שמיים. עלינו להודות על הניסים שהקב״ה עושה עמנו ולזכור כי ״לא כוחי ועוצם ידי״ הביאונו עד הלום, אלא סייעתא דשמיא ורחמי שמיים מרובים", מסכם ישי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין שמבחינה חוקית היה מותר לו לשתף בזה גורם מבחוץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו