צילום: פלאש 90

שתיקה רועמת: נתניהו מסרב להתייחס לפרסום הרשמי על תקיפת הכור

במערכת הפוליטית, מימין ומשמאל, מברכים הבוקר את אולמרט וצמרת מערכת הביטחון על ביצוע התקיפה בסוריה. לפי שעה רה"מ נתניהו מסרב להתייחס לנושא, ובמערכת הפוליטית יש מי שמאשים אותו בחוסר יכולת לפרגן אפילו ליריב שכבר אינו מאיים עליו

במערכת הפוליטית מגיבים הבוקר לפרסום הרשמי על תקיפת הכור בסוריה. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר: "היום כבר אפשר לגלות מה עשינו בקבינט בספטמבר 2007. היו מי שדחפו והיו מי שהיססו. ההחלטה ההיסטורית והאמיצה שקיבלנו, הוכיחה שבנושאי ביטחון אסור להירתע. יש לדבוק באינטרסים לאומיים, לקבל החלטות ולפעול כשצריך. נסו לדמיין מה היה קורה אם לא היינו פועלים. היינו מקבלים סוריה גרעינית".

שר החינוך, נפתלי בנט: "״הבא להורגך, השכם להורגו". אני מברך את ממשלת ישראל ואת העומד בראשה דאז, אהוד אולמרט, על קבלת החלטה אמיצה למען ביטחון ישראל, ואת טייסי חיל האוויר על ביצוע מושלם, נקי ושלם".

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ: "ברכות לרה״מ לשעבר אולמרט על קבלת ההחלטה להשמדת הכור הגרעיני בסוריה לפני 11 שנה. המבצע והצלחתו הבהירו שישראל לא תאפשר לעולם נשק גרעיני בידי מי שמאיימים על קיומה. סוריה אז ואיראן כיום. במאזן הזכות והחובה של פעילותו הציבורית, השמדת הכור הסורי תיזקף לזכותו של אולמרט במובהק".

שר הפנים, אריה דרעי: "זמן לומר תודה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ולמערכת הבטחון, על הפעולה האמיצה והשקולה שבחסדי שמים בוצעה בהצלחה רבה".

על רקע כל זה בולטת שתיקתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במערכת הפוליטית יש מי רומז כי מקור השתיקה בחוסר יכולתו של נתניהו לפרגן אפילו ליריבו לשעבר. מנגד, יש מי שטוענים שהוא יפרסם התייחסות נרחבת כבר בשעות הקרובות.

אולמרט VS ברק: קרב הגירסאות שמאחורי תקיפת הכור בסוריה

מהמודיעין הראשוני ועד התקיפה: 'מחוץ לקופסה' – שלב אחרי שלב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו