Marc Israel Sellem/POOL

אלקין מגן על נתניהו: לא רצה להוסיף דלק לקרנבל שהיה אמש

את תגובתו לאחר אישור ישראל כי היא תקפה בזמנו את הכור בסוריה, פירסם ראש הממשלה נתניהו באיחור ניכר וללא מתן קרדיט לאויביו הפוליטיים שהיו אז מקבלי ההחלטות. השר אלקין טוען היום כי "התגובה של נתניהו לא הייתה קרירה"

ביקורת רבה נשמעה אתמול על הפטפטת המיותרת של גורמים שונים לאחר האישור הישראלי כי מטוסי חיל האוויר הם אלו שהשמידו את הכור הגרעיני בסוריה לפני למעלה מעשור. היום מצטרף אל המבקרים השר זאב אלקין שאמר בראיון לרדיו קול ברמה כי "הקרנבל אמש היה מביך".

הוא הוסיף, "אני חושב שלא היה צריך להתיר לפרסם זאת, אסד הוא אסד, וכעת האויב שלנו נחשף לשיטות הפעולה שלנו. הפרסום בעצם העניק לאויב שלנו את המודיעין הכי טוב. טעות לדעתי. פסטיבל מיותר לחלוטין ועדיף היה למנוע אותו". גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התבטא באומרו כי המודיעין האיראני הרוויח מידע יקר ערך בעקבות ההתנצחויות ומלחמות הקרדיט בישראל.

"הייתי יו"ר ועדת חוץ וביטחון בזמן מבצע צוק איתן, פעם אחר פעם פטפטנים חסרי אחריות גורמים נזק מודיעיני כבד", הוסיף אלקין, שעבר בשלב זה להגן על ראש הממשלה בנימין נתניהו ותגובתו המאוחרת והמאופקת. לדברי אלקין, "התגובה של נתניהו לא הייתה קרירה, הוא פשוט לא רצה להוסיף דלק לקרנבל שהיה אמש, ובצדק".

כזכור, אתמול אחר הצהריים, באיחור של שעות, אחרי שלל התגובות של פוליטיקאים רבים מכל קצוות הקשת הפוליטית בישראל, ובלי להזכיר את שמותיהם של המעורבים באישור התקיפה הישראלית בסוריה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו אל הנושא בהודעה קצרה שפירסם.

"ממשלת ישראל, צה"ל והמוסד מנעו מסוריה לפתח יכולת גרעינית. הם ראויים לכל הערכה על כך", כתב ראש הממשלה שהוסיף בהתייחסות אקטואלית תוך שיגור רמז לכיוונה של איראן: "המדיניות של ישראל הייתה ונשארה עקבית – למנוע מאויבנו להתחמש בנשק גרעיני".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו