נתניהו: "נקדם גירסה מורחבת של פסקת ההתגברות"; כחלון נעדר

פורום ראשי מפלגות הקואליציה מכונס כעת כדי לדון בחקיקה עוקפת בג"ץ שתאפשר את הוצאת המסתננים. רה"מ הודיע כי הוא יקדם את פסקת ההתגברות לפי "המודל הבריטי" המקיף שהציע השר לוין. כחלון, שמתנגד למהלך, נעדר בהפגנתיות

הקרב על פסקת ההתגברות: ראשי מפלגות הקואליציה מכונסים כעת כדי לדון בנושא, כשמי שנעדר מהישיבה בהפגנתיות הוא שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, שמתנגד להצעתו של ראש הממשלה לקדם את המודל המורחב של החוק.

ראש הממשלה אמר לנוכחים בישיבה כי הוא מעוניין לקדם את "המודל הבריטי", אותו הציע השר לוין, מודל שמשמעותו הוא שביהמ"ש לא יוכל לבטל חוקים אלא רק להמליץ על כך.

השר יריב לוין פנה לשר נפתלי בנט במהלך הישיבה והסביר: "אתם רוצים רק פסקת התגברות נקודתית. ההצעה הזאת חלשה, אנחנו רוצים לקדם הצעה יותר חזקה ורחבה. אני דיברתי עם סמוטריץ והוא הודה שההצעה שלו בעייתית ושיש מודלים טובים ממנה. לדוגמה – המודל הבריטי טוב יותר מההצעה שאתה (בנט) מדבר עליה. היא הוגשה בעבר וחתומים עליה יואל חסון, אביגדור יצחקי וסיעות חרדיות. ייתכן ונצטרך בהמשך פשרה כי צריך להעביר את החוק במליאה, אבל אני מאמין שצריך ללכת על מהלך רחב יותר שיש לו יותר קונצנזוס. ללכת היום רק על פסקת התגברות נקודתית זה יגרום נזק כי לא יעמוד בבגצ, כמו שהיה בפסקת ההתגברות בחוק הגיוס".

בדרך לבחירות? "רה"מ מעמיד את כחלון במצב בלתי אפשרי"

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו