התפלל ברוסית: נשיא רוסיה ברחבת הכותל המערבי

נשיא רוסיה הגיע אמש באישון ליל לתפילה בכותל המערבי התפלל התרגש ואמר: 'מאבני הכותל משתקף הקשר העמוק של העם היהודי לירושלים'

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין המבקר באיזורנו הגיע בליל אמש סמוך לשעה 2:00 לתפילה ברחבת הכותל המערבי.

קרא עוד:

[postim]

כזכור, בביקורו הקודם של פוטין בשנת 2005 הגיע הנשיא בעיצומם של ימי חול המועד לכותל המערבי, היה זה ביקור ספונטני שלא תואם מראש, ועל כן לא ירד הנשיא לשאת תפילה על יד אבני הכותל אלא הסתפק בשהות קצרה ברחבה העליונה.

פוטין בכותל (1)

בביקור הנוכחי – התקבל הנשיא פוטין ע"י רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א. כמו כן התלווה לביקור רבה הראשי של רוסיה הרה"ג בערל לאזאר שליט"א, הנמנה על ידידיו הקרובים וכן הרב אלכסנדר ברדה – נשיא הקהילות היהודיות ברוסיה.

עם הגיעו של פוטין לרחבת התפילה הוא ניגש לאבני הכותל ונשא תפילה קצרה, לאחר אמירת פרקי תהילים מתוך סידור מתורגם לרוסית. תוך שהוא מציין כי הגעתו לכאן בשעת לילה זו באה כדי שיתאפשר לו להתייחד במקום זה ולהתפלל בלא מפריע.

רבה של רוסיה ורב הכותל המערבי הסבירו לנשיא על חשיבות המקום לעם היהודי, והוא ציין כי ביקר במקום עוד טרם מינויו לנשיא רוסיה. ומאבני הכותל משתקף הקשר העמוק של העם היהודי לירושלים.

לאחר מכן הנשיא פוטין נכנס לביקור וסיור במנהרות הכותל המערבי, ושמע סקירה על החפירות והחשיפות במקום, תוך התענינות מעמיקה שלו באלמנטים השונים שנחשפו, כשהוא מציין שבביקור זה הוא העמיק יותר בהבנתו למקום ולקשר שלו לעם היהודי.

לנשיא הוענק ספר מנהרות הכותל המערבי ברוסית, כששמו חקוק עליו.

פוטין בכותל פוטין בכותל (2) פוטין בכותל (3) פוטין בכותל (4)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רצה להתפלל באין מפריע. זה לא נראה כך מהתמונות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו