חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם • מרן ראש הישיבה במסע רב רושם בצרפת

הביקור שנמשך מספר שעות עורר גלי התרגשות בקרב היהדות הנאמנה בצרפת ועמד בסימן חיזוק הקהילות החרדיות בהתמודדות עם גילויי האנטישמיות כנגד מצוות התורה, המילה והשחיטה, וחיזוק גדול ללימוד התורה ושמירת המצוות על פי דרך התורה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יום חג ליהודי צרפת. בתום עשר שעות הסתיים אמש בצרפת ביקורו של ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, שיצא אתמול לפני הצהרים לביקור בפריז לחיזוק התורה והדת במקום.

קרא עוד:

[postim]

יום י"ד אלול תשע"ב יחקק באותיות של זהב בדברי הימים של יהדות צרפת כיום היסטורי בהם זכו להופעתו של אחד מגדולי הדור שהטריח את עצמו במסירות נפש למרות חולשתו לחזק את יהודי המדינה.

המעמד המרכזי היה כינוס אדיר שעמד תחת סימן אחדות הקהילות החרדיות בצרפת, תוך שמירה על התורה והמצוות כהלכתן והתמודדות עם הגזירות, גילויי האנטישמיות והרדיפה באירופה כנגד קיום המצוות.

החל משעת אחר הצהריים, הגיעו לאולם הגדול המכיל כ6,000 מקומות ישיבה אלפי יהודים מכל רחבי פריז, פרברי העיר והערים בצרפת בהן מתקיימות קהילות יהודיות כמו אקס לה בן, שטראסבורג, מרסיי ועוד. האלפים גדשו את האולם הגדול שברובע ה19 בעיר ובהתרגשות גדולה ציפו לתחילתו של הכנס הגדול.

על במת הנשיאות הסבו עשרות רבות מרבני הקהילות החרדיות בצרפת ביניהם הגאון רבי יצחק כץ ראש מוסדות יד מרדכי והישיבה הגדולה בפריז, הגאון רבי ירמיהו הכהן אב"ד פריז, הגאון הרב מרדכי רוטנברג רב איגוד חרדים, הגאון הרב יהודה טולידנו ראש ישיבת "מרכז התורה", הגאון הרב יצחק סאבג ראש ישיבת "מרכז התורה" הגאון הרב יחיאל ברנד, אב"ד סרסל, רבני חב"ד בראשות הגאון הרב רב אברהם-ברוך פבזנר ראב"ד קהילת ליובאוויטש צרפת, הגאון רב יצחק נעמנוב רב קהילת חב"ד בברינווא, ועוד.

מיד לאחר תפילת מנחה נשא דברים עמוד הקהילה הנגיד הרב רפאל הררי, אשר אמר כי רגע גדול הוא שלצרפת יש את הזכות לארח את ראש ישיבה שליט”א. כאשר כולם רואים עתה באיזו מסירות, באיזה רצון, באילו כוחות לקח על עצמו לחזק את יהודי צרפת, על אף חולשתו הרבה. הוא המשיל את תפקידו של גדול הדור כנווט המדריך ומורה לנהג להגיע ממקום למקום. עתה בהופעתו של ראש הישיבה זהו ההזדמנות שכל אחד ואחד יאמר, אני מקשיב לגדולי התורה, אני מעוניין לקיים את התורה והמצוות כראוי, לחנך את ילדי כראוי, ולא אכנע לשום פיתויים ונסיונות לשנות כמלוא נימה מדרך התורה והמצוות.

לאחריו נשא דברים הגאון הרב אהרן דוד דונר אב"ד ביה”ד ’כדתיא’ בלונדון, בדבריו אמר כי שלמה המלך אמר ’ברוב עם הדרת מלך’ אנחנו עומדים באירופה כעת תחת גזירות רבות של מילה, שחיטה וחינוך. והנה נער בוכה – בכה בקול גדול, הצעקה באה מצד אלפי ילדי ישראל, שיש סכנה שלא ימולו חלילה, שיש סכנה שיוכלו לאכול שחיטה יהודית, ושיש סכנה לחינוך שלהם עפ"י דרך המסורה ללא כל שינוי.

הרה"ג רבי יוסף חיים סיטרוק לשעבר רבה הראשי של צרפת פתח את דבריו ואמר "היום בצרפת ישנם המונים שמעוניינים לשמוע את דברה של תורה. זוהי מהפיכה אדירה. בפרשת כי תבוא, בפרשת הקללה, הקב”ה הפך את הקללה לברכה. אצל הצדיקים אין קללה. יש רק ברכה, אנחנו לא צריכים להבין, מספיק לראות בכדי להבין את האמת היוצאת מפי כהן גדול.

הגאון רבי יעקב הלל ראש ישיבת אהבת שלום בירושלים שהצטרף לפמליית ראש הישיבה שליט"א השמיע דברי הספד על מרן פוסק הדור הגרי”ש אלישיב זצוק"ל בדבריו תיאר כיצד ניתק את עצמו מכל העולם. המית את עצמו באוהלה של תורה, זה היה כל עולמו. מעולם לא היסס והיה פוסק ביד רמה. מי החכם הרואה את הנולד – זו גדולת החכמים. ההבדל לעתים בין טוב לרע הוא חוט השערה. לא מבדילים לעתים. חוט השערה של סטייה יכול לגרום לאדם להגיע לקוטב הצפוני כאשר דרך האמת היא בכלל בקוטב הדרומי. החכמים בכל הדורות רואים את ההר הגבוה המפריד בין דרך האמת והשקר ולכן צריך להיות כנועים לרבנים ורק לאורם נלך".

בתום דבריו, בהתרגשות רבה ובשירת 'אשריכם תלמידי חכמים', כאשר המנחה הרב שלמה רוזנשטיין מקבל בחרדת קודש את פני הגראי"ל שטיינמן שליט"א קדמו אלפי יהודי פריז את כניסתו של ראש הישיבה אל האולם כאשר למעלה מ-6,500 מיהודי צרפת נעמדו על רגליהם ושרו 'ימים על ימי מלך תוסיף' בשירה סוחפת שנמשכה שעה ארוכה.

הגאון הרב יוסף אפרתי שליט"א אמר כי המסר שמרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל הותיר לנו כאשר כל אחד שהגיע לביתו אפילו לכמה דקות ראה יהודי שיש בו אהבה אחת – רק ללמוד תורה. רבנו היה מגדולי בעלי החסד כי כשיש שאלה מפריז או מכל מקום אחר, הפסיק את לימודו על אף שהלימוד בשבילו – מילה ועוד מילה זה היה כל מהותו. ההספד האמיתי שאם עמוד התורה נשבר חסר תורה בעולם, וכל אחד כאן בפריז צריך לחשוב לעצמו, אם אני אלמד שעה נוספת ביום, אוכל להגדיל התורה בעולם ובכך למלאות את מקומו. ראש הישיבה שליט"א מגיע לכאן במסירות נפש, ועלינו ללמוד ממסירות נפש זאת להתחזק ולהתלכד יחדיו תחת דגל תורתינו הקדושה ומנהיגי ישראל.

בדממה ובחרדת קודש נשמעו דברי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א ובסיום דבריו הביע ברכה מעומק הלב שכל המשתתפים יזכו בכתיבה וחתימה טובה הם ובני משפחותיהם ויזכו לכל טוב סלה.

בהתרגשות רבה כשדמעות על פניהם התפזרו האלפים בחיזוק גדול ואדיר לשמירת התורה והמצוות תוך קבלה אמיתית לקראת הימים הנוראים לעמוד על משמר הדת בעוז ותעצומות.

הרב שטיינמן בצרפת הרב שטיינמן בצרפת (1) הרב שטיינמן בצרפת (2) הרב שטיינמן בצרפת (3) הרב שטיינמן בצרפת (4) הרב שטיינמן בצרפת (5) הרב שטיינמן בצרפת (6) הרב שטיינמן בצרפת (7)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה הרב אהרון דוד דונר שליט"א ולא הרב יהודה אריה שליט"א

נכון, זה מה שכתוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture