יו"ר שס השר אריה דרעי בנתניה: נשים סוף לכיתות הצפופות במוסדות החינוך הספרדיים

השר דרעי נכנס לכיתות הלימוד והתרשם מהידע הנרחב של התלמידים וממידותיהם התרומיות • במהלך הביקור נפגש השר דרעי לפגישת עבודה עם ראש עיריית נתניה הגב' מרים פיירברג

אריה דרעי בביקור במוסדות החינוך הספרדי בנתניה (10)

שר הפריפריה הנגב והגליל הרב אריה דרעי קיים ביקור מקיף במוסדות החינוך הספרדי בעיר נתניה. אל הסיור התלוו הרב חיים ביטון מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני, הרב חגי חדד סגר"ע נתניה, הרב אשר אוחנה יו"ר המועצה הדתית בעיר ועוד.

את הביקור פתח השר דרעי במוסדות החינוך הענפים של הגאון רבי יוסף חיים גבאי, בנו של המייסד רבי שמעון גבאי זצ"ל. את פניו קיבלו ראשי ומנהלי המוסדות, הרב יוסף חיים גבאי ורוני גבאי, שסקרו בפני השר וצוותו את היקף המוסדות המונה כאלף תלמידים כ"י בת"ת ובתי ספר לבנות וישיבות קטנות.

השר דרעי נכנס לכיתות הלימוד והתרשם מהידע הנרחב של התלמידים וממידותיהם התרומיות. ראשי המוסדות העלו בפני השר את הצרכים השונים והשוטפים של המוסדות, וכן את צרכי הפיתוח וההתרחבות לאור הגידול המבורך של התלמידים.

בהמשך ביקר השר וצוותו במוסדות החינוך של הרב משה בן משה, שם עמד מקרוב על התנאים הלא קלים בהם לומדים התלמידים מבחינת תנאי הכיתות והמבנים. השר הרב דרעי ציין כי הוא פועל כעת משפטית מול הגורמים העירוניים בכל הארץ כדי למנוע קיפוח ואפליה של מוסדות רשת החינוך . "לא ייתכן שילדים ונערים שלנו ילמדו בכיתות צפופות או במבנים לא נאותים, בעוד שתלמידי מגזרים אחרים לומדים בכיתות מרווחות", אמר.

השר דרעי סייר בת"ת עוז והדר בעיר, בהנהלת הרב אורן גבאי, אשר נוחל הצלחה בתחום הקירוב ומכניס מידי שנה ילדים רבים לחינוך בדרך ישראל סבא.

במהלך הביקור נפגש השר דרעי לפגישת עבודה עם ראש עיריית נתניה הגב' מרים פיירברג, במהלכה העלה השר את התנאים הלא פשוטים בהם לומדים חלק מילדי רשת החינוך. הגב' פיירברג אמרה כי תפעל לשפר את הצפיפות בכיתות. בפגישה נטל חלק רב העיר הרב קלמן בר.

בישיבה זו הועלה על נס פעילותו של סגן ראש העיר הרב חגי חדד, אשר פועל רבות למען מוסדות התורה והחינוך בעיר נתניה.

בתום הסיור ישב השר דרעי לפגישה רחבה עם כלל רבני ומנהיגי הקהילות החרדיות בעיר נתניה, כדי לשמוע על הצרכים והדברים הדרושים טיפול. השר דרעי הדגיש כי, לאחר התקופה הקשה של הממשלה האחרונה וכן לאחר החידלון שהיה בשנים האחרונות, בכוונתו להחיות ולהרחיב את רשת החינוך מעיין החינוך התורני ואת ארגון אל המעיין, בבניית עשרות מוסדות נוספים ברחבי הארץ כדי שאלו יחזרו לימי תפארתם ויכניסו משפחות נוספות לדרך התורה והמצוות.

צילום: יעקב כהן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו