משא כ"ק האדמו"ר מבעלזא בכינוס 'טהרנו' לנשות החסידות • האזינו

אלפי נשות בעלזא התכנסו לאסיפת התחזקות 'טהרינו' נגד פגעי הטכנולוגיה ושמעו דברים חוצבים מכ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א שעורר על ההתרחקות מכלי הטכנולוגיה וחובת הנשים בימינו

אלפי נשות בעלזא התכנסו לאסיפת התחזקות 'טהרינו' נגד פגעי הטכנולוגיה. בראשית הכינוס אמרה הרבנית עם ציבור הנשים הענק את מזמור ק"ל – ממעמקים, ואת תפלת השל"ה לחינוך הילדים.

הדומ"ץ הרה"ג ר' שלמה בינעט שליט"א נשא מדבריו במעמד ועורר בחשיבות העניין.

הס הושלך בקהל בעת אשר כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א החל לשאת מדברות קדשו לציבור הנשים כשהוא מעודדן ומחזקן בהזכירו את דברי חז"ל על הפסוק "כה תאמר לבית יעקב ותגד לבני ישראל", מדוע הוזכרו הנשים- "בית יעקב" לפני האנשים? וחז"ל ענו שני תירוצים: כיוון שהם זריזות למצוות ושהם מנהיגות את בניהם לתורה. "נראה מהתירוץ הראשון שהנשים זריזות במצוות יותר מהאנשים" אמר האדמו"ר בדברות קדשו.

משא הקודש

כ"ק האדמו"ר מבעלזא הזכיר את המנהג הקדום שהיה בבעלזא, שהרבי'ס היו מוסרים דברי התעוררות לנשים בערב יום הכיפורים. "המנהג התבטל מכמה סיבות לאחר שנות ההנהגה הראשונות אך עתה בזמן שמחה של ער"ח אדר, ודאי שהוא זמן טוב לעורר הלבבות".האדמו"ר הזכיר את זכויותיהן של נשים צדקניות ועורר על חובת הצניעות במלבושים ובהליכות, שלא לשוחח בטלפון בקול גדול, וכן בשמיעת מוזיקה לשמור על טהרת הקודש, הן בתוכן השירים והן בזהות המשוררים.עוד עורר כהאדמו"ר על חובת הזהירות וההישמרות במקומות עבודה או לימודים, שלא ללכת לרעות בשדות זרים, היכן שעלולים להיכשל בשמיעת דברי איסור וכפירה.

כאן הגיע מרן האדמו"ר לעיקרי משאו וכוונתו בדבר הסכנות הטמונות בכלי הטכנולוגיה המשחיתים: "ישנם היום כלים ומכשירים עם שמות וכינויים שונים, בין אם זה נקרא מחשבים, בין אם זה נקרא פלאפון, בין אם זה נקרא סמארטפון, בין אם זה נקרא אינטרנט, בין אם זה נקרא תמונות ובין אם זה נקרא סרט או וידאו, אין בזה שום נפקא מינה, הצד השווה שבהן שדרכן להזיק ושמירת עליך!"

האדמו"ר אמר כי אלו המשתמשות בכלים אלו ב'הכשר' אי להם להביאם לביתם או להראותם בפני הילדים.

בסיום נשא כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א את ברכתו לכל הנאספות שייזכו להישמר מראיות אסורות, שמיעות אסורות ומחשבות אסורות. שבעבור זה ישמרם הקב"ה מכל משמר בגשמיות ורוחניות. "הקב"ה יעזור שכולם יתברכו באריכות ימים ושנים טובות, בנים ובני בנים הולכים בדרך התורה והיראה, שיהיה גם פרנסה בהרחבה ובנקל, שפע ברכה והצלחה וכל הנחת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמעתי את הדרשה של הרב בינעט, מדבר מאד מאד טוב, אבל מה זה ההודעות שמגיעים באמצע למקליט?

הרב שליט"א דיבר נאד נגד המלבושים הצרים וגם בגנות הפיאות לבעיהן הן הרחבות והן הארוכות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו