צילום: נתי שוחט / Flash90

משרד הבריאות לבתי החולים: "היערכו לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה"

על רקע העלייה בתחלואה בשבועות האחרונים, והעלייה בכמות החולים הקשים המאושפזים, משרד הבריאות הורה הבוקר לבתי החולים להיערך לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה, ופתיחה מידית של מחלקת אשפוז אחת ייעודית לקורונה בביה"ח

לקראת הגל השני: במסמך שהפיץ הבוקר (ראשון) ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות למנהלי בתי החולים הוא פרסם את ההנחיות העדכניות וקרא להם להיערך מייד לפתיחה מחודשת של מחלקות התפרצות קורונה: "לאור העלייה המחודשת בתחלואת נגיף הקורונה בשבועות האחרונות, עלייה בכמות המאושפזים, עלייה בכמות החולים הקשים המצטברת וכן עליה בכמות אנשי הצוות הנמצאים בבידוד בעקבות חשיפה לחולים לאנשי צוות".

בין ההנחיות: היערכות לפתיחה מיידית של מחלת אשפוז אחת ייעודית לקורונה בבית החולים, על פי כמות חולים ומאושפזים בחלוקה לפי אזורים. מנהלי בתי החולים נקראו גם לרענן בפני הצוותים את הנחיות המיגון והפרדה בין מחלקות וכן "להעביר סטטוס היערכות לתרחיש הקיצון שנשלח לכל בית חולים, בהיבט של בינוי, תשתיות ציוד וכוח אדם".

עוד נאמר במכתב כי, "יש לרענן לצוותים את הנחיותינו בנושא מיגון צוותים רפואיים, התנהלות צוותים ושמירה על הנחיות על מנת למנוע הדבקות, עבודה בקפסולות צוותיות, הפרדה בין מיון נשימתי למיון כללי ותהליכי עבודה לשם הגנה על צוותים ביחידות ייחודיות דוגמת חדרי ניתוח, חדרי צינתורים וכו'.

מנהל בית החולים מאיר, ד"ר ירון מושקט, צוטט ב'וואלה' כי "בשבועות האחרונים נותר מספר קטן מאוד של חולים בבית החולים, מה שאפשר לצמצם את מחלקות הקורונה ולהותיר יחידה קטנה שטיפלה בחולים אלו. כעת, משהתווסף מספר משמעותי של חולים במהלך הימים האחרונים, החלטנו לפתוח במהלך סוף השבוע את מחלקת הקורונה".

לדבריו, בבית החולים "ערוכים עם צוותים מקצועיים ומיומנים, בעלי ניסיון רב, שבמהלך הגל הראשון טיפלו במספר רב של חולים שחלקם הגדול שב לביתו. את הניסיון, הידע והמקצועיות הזו נרתום גם כעת ובכל שלב בהתאם להתפתחויות".

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, אמר: "אצלנו פעלה מחלקת קורונה שטיפלה בכ-80 חולים, חלקם חולים קשים ומונשמים. לשמחתי, המחלקה סגורה כבר קרוב לחודשיים. יחד עם זאת, אנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש, עם הרופאים המנוסים ביותר והציוד המתקדם ביותר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו