Yonatan Sindel/Flash90

רגב ואדלשטיין סיכמו: בוטלה הדרישה לנסיעה באוטובוסים ללא מזגן

בעוד ההחלטה לפיה תוגבל הנסיעה באוטובוסים ל-20 נוסעים עתידה להיכנס בתוקף כבר מחר, אלא אם יוצג מתווה אחר שיהיה מקובל על משרד בריאות, הרי שההחלטה על נסיעה עם חלונות פתוחים וללא מזגן מבוטלת לאלתר - כך סיכמו משרד הבריאות והתחבורה

שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו הבוקר (שלישי) על שינוי קל במגבלות במגבלות הנוספות שהוטלו אתמול, במטרה למגר את ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה בישראל. הם הודיעו כי ניתן יהיה להפעיל את המזגנים באוטובוסים, זאת לאחר הביקורת הציבורית הרבה על ההחלטה. מספר הנוסעים המקסימלי עוד לא הוכרע ונמצא בדיונים.

כזכור, רגב ואדלשטיין סיכמו אתמול על דחייה ביממה של יישום החלטת הממשלה על צמצום מספר הנוסעים באוטובוסים ל-20 בלבד ועל נסיעה ללא מזגן, וההחלטה תיכנס לתוקף ברביעי בבוקר. במשרד התחבורה חוששים שההנחיות לא ישימות בפועל ורגב כינסה ישיבה עם חברות התחבורה הציבורית בניסיון להגיע למתווה אחר ולאשר אותו מול משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי.

השרה רגב עדכנה אתמול כי "בהמשך לשאלות רבות שהגיעו אליי ברצוני לעדכן אתכם כי האוטובוסים יפעלו מחר כרגיל. הנחתי את משרדי להציג לי מתווה תוך 24 שעות להפעלת האוטובוסים תחת ההגבלות החדשות שנגבש עם המל״ל ומשרד הבריאות. נפעל כדי לאפשר לכם את יכולת הנסיעה בתחבורה ציבורית תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות".

ב'ווינט' דווח כי בישיבת הממשלה התנגדה רגב להגבלות והוחלט כי היא תוכל לנהל על כך משא ומתן מול שר הבריאות אדלשטיין והמטה לביטחון לאומי. על פי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, גם מבחינה בריאותית, דרישת המל"ל לא לגמרי ברורה משום שצמצום מפת התחבורה הציבורית יביא להחלפת אוטובוסים רבים יותר במהלך הנסיעה ובכך לחשיפה לנוסעים רבים יותר במקרה שאחד הנוסעים הוא חולה מאומת.

כיום חסרים אלפי אוטובוסים לשירות ואלפי נהגים ולכן תגבור קווי ביקוש יבוא בהכרח על חשבון רשת הקווים הקיימת. אף על פי שאלפי נהגי חברות ההסעה הפרטיות המשמשים מוסדות חינוך ותיירות יושבים בבתיהם כשהאוטובוסים נמצאים בחניות – במשרדי הממשלה הרלוונטיים עדיין לא הצליחו להשיג את התקציב הנדרש כדי להפעיל אותם בשירות התחבורה הציבורית ובאמצעותם לתגבר את שירות התחבורה הציבורית הקורס.

סגירת האולמות תיכנס לתוקף ברביעי בבוקר – יתר ההגבלות מהיום ב-14:00

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו