ארכיון מד"א

במשרד הבריאות בוחנים: פרמדיקים יסייעו בחדרי מיון בהיערכות לחורף

במשרד הבריאות נבחנת קליטתם כחלק מההיערכות לחורף. איגוד הפרמדיקים: "ניתן להשתמש בנו כמכפיל כוח". הרופאים:: אנחנו מקימים קאדר של מחסנים, לרבות מהצבא, ונתיר אפשרות לפעולה רפואית חריגה לפרמדיקים ולחובשים. בחורף נוסיף גם עוזרי רופא והפרמדיקים הם בהחלט חלק מהתוכנית"

פרמדיקים יסייעו למשרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים בהיערכות לחורף: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מקדם בימים אלו יוזמה לתגבור של המחלקות לרפואה דחופה (חדרי המיון) בפרמדיקים שיקלו על העומסים הצפויים בחודשים הקרובים, בשל תחלואת החורף והקורונה – כך דווח הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום'.

ההערכה היא שישנם כ-20 פרמדיקים שיכולים להיקלט מיידית במחלקות לרפואה דחופה. בישראל ישנם כ-3,000 פרמדיקים ופרמדיקיות שרובם אינם מועסקים במקצוע שלהם במד"א או במערך הטרום-אשפוזי. במהלך גל הקורונה הראשון ביקשו במשרד הבריאות לקדם יוזמה דומה, והחל מהלך לגיוס 170 פרמדיקים לתגבור חדרי המיון ומחלקות הקורונה. בסופו של דבר, המהלך יצא לפועל רק בשני בתי חולים – רמב"ם ושערי צדק.

דוד ילינק, יו"ר איגוד הפרמדיקים אמר: "במדינת ישראל יש יותר מ-3,000 פרמדיקים שהוכשרו, ורובם לא שותפים במערכה הלאומית. יש מאות פרמדיקים שאינם עובדי מד"א או טרם. בראייה לאומית, ניתן להשתמש בהם כמכפיל כוח. אין סיבה שפרמדיקים לא ייקחו חלק במערכה הלאומית בקורונה. זה מרכיב בפתרון לבעיית כוח האדם והוא נמצא מתחת ליד".

נוסף על כך, בימים האחרונים דן פרופ' לוי עם היועץ המשפטי של משרד הבריאות, אורי שוורץ, והאחות הראשית ד"ר שושי גולדברג, במתן הרשאה לפרמדיקים ולחובשים צבאיים לסייע ולחסן לשפעת במסגרת קופות החולים: "אנחנו מקימים קאדר של מחסנים, לרבות מהצבא, ונתיר אפשרות לפעולה רפואית חריגה לפרמדיקים ולחובשים, כך שנוכל לגמור את החיסונים בתוך פחות מחודש. בחורף נוסיף גם עוזרי רופא והפרמדיקים הם בהחלט חלק מהתוכנית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו