Gili Yaari /Flash90

ראש שירותי בריאות הציבור: "צריכים להיזהר שלא נגיע לאיבוד שליטה על המגפה"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה בתדרוך לתקשורת כי "הפתיחה הזאת נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב כך שלא נאבד שליטה". בסיום דבריה היא אף הודתה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, על עבודתו לאורך 13 שנה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הזהירה הערב (ראשון) מפני עלייה בתחלואה בשל ההקלות במגבלות הקורונה. "בחודשים ספטמבר-אוקטובר 85% מתושבי ישראל היו בסכנה של ערים אדומות, ובזכות הסגר זה ירד", אמרה בתדרוך לעיתונאים. "כעת, כבר כמה ימים שאנו עומדים על אותו מספר מאומתים – ולא יורדים. כל עוד נראה שממדי תחלואה עולים, לא נוכל להמשיך בהקלות".

"היום נפתחו חנויות הרחוב ואני קוראת לעם ישראל להיזהר, אין שוטר ופקח בכל מקום אז לשים לב למגבלות, 4 אנשים בתוך החנות, לא להתקהל", אמר אלרעי-פרייס בפתח דבריה. "הפתיחה הזו נעשית ביום שבו מדדי התחלואה בעלייה ואנו צריכים להיזהר שלא נגיע לאיבוד שליטה על המגפה". היא העריכה כי "עד סוף השבוע נודיע על קיצור רוחבי של תקופת הבידוד ל12 יום".

"התחלואה עולה בכל המגזרים, לא ייחודי למגזר זה או אחר", הבהירה. "במגזר הכללי מקדם ההדבקה עומד על 1. משרד הבריאות אמר מההתחלה שההתנהלות מול המגפה צריכה להיות לפי נתוני התחלואה ולא לפי תאריכים ביומן. כל עוד נראה נתוני תחלואה שלא מאפשרים פתיחה נוספת נבקש לעצור ולהמתין".

כמו כן, אלרעי פרייס קראה שוב לשמוע להנחיות. "לא יכול להיות שוטר ופקח בכל מקום – אל תתקהלו", אמרה. "הפתיחה הזאת נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב כך שלא נאבד שליטה". עוד אמרה ""אנחנו נמצאים 'על הקשקש' מבחינת המגיפה הזו, לא ירחק היום שנעבור למקדם הדבקה 1 – והמגיפה תתפשט. כל אחד צריך לדאוג לעצמו ולקהילה שלו. רק בערבות הדדית נשמור אחד על השני".

בסיום דבריה היא אף הודתה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, על עבודתו לאורך 13 שנה. זאת, זמן קצר לאחר שגרוטו הודיע על התפטרותו מהתפקיד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו