Yonatan Sindel/Flash90

קשיים באישור חוק העלאת הקנסות: החרדים מתנגדים – הליכוד הציעו פשרה

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הציע בדיון בוועדת החוקה בנושא הגדלת הקנסות לעוברים על הגבלות הקורונה כי מוסד שפועל בניגוד להנחיות ייסגר רק אחרי שיקבל כמה קנסות. יו"ר הוועדה יעקב אשר התייחס להגדלת הקנסות ואמר כי "כל החוק הזה זה בגלל שאין עקביות באכיפה, השיטה לא עובדת"

מליאת הכנסת אמנם אישרה אתמול (שני) בקריאה ראשונה את חוק הקנסות שקובע שהקנס למפרי הגבלות הסגר יעלה מ-5,000 ל-10,000 שקלים, אלא שבדרך לאישור בקריאה שנייה ושלישית – החוק תקוע ובמערכת הפוליטית מציבים קשיים.

החוק הגיע היום (שלישי) לדיון בוועדת החוקה של הכנסת, אלא שיו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מנסה להסיר מחוק הקנסות את הסעיף המרכזי שלו – האפשרות לסגור מוסדות חינוך באופן מיידי אם יתברר שהפרו את ההנחיות.

ב'חדשות 12' דווח כי בכחול לבן מסרבים להתפשר בעניין הזה ודורשים שחוק הקנסות יעבור כמו שהוא, אלא שהחרדים לא מעוניינים שתינתן סמכות לסגור מוסדות חינוך וישיבות. בליכוד הציעו פשרה שלפיה מוסדות חינוך שיפרו את התקנות ייסגרו רק לאחר כמה התראות.

"אם יש מוסד שפועל בניגוד להנחיות הוא צריך להיסגר. נקודה", הבהיר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, "מאחר וראיתי שהחרדים רוצים לבטל לגמרי את סגירת המוסדות. זו בעיה. אני מציע שהסגירה תגיע רק אחרי מספר קנסות. אחרי הפרה אחת לא יסגרו. אם הוא נכנס פעם שנייה או שלישית יהיה צו מנהלי לסגור אותו".

בחשבונו האישי בטוויטר כתב זוהר, :"הצעת הפשרה שהצגתי בועדת חוקה מאוד פשוטה: 1. קנסות כבדים לאלו שפותחים מוסדות חינוך בניגוד להנחיות. 2. סגירת המוסד תבוא לאחר הקנס הראשון במידה והמוסד לא נסגר למרות הקנס שהתקבל. הפשרה היא על דעתי ואני סבור שהיא גם נכונה וגם יכולה להשיג את המטרה. מדובר בפיקוח נפש על פי כל דעת תורה".

על פי הדיווח ב'חדשות 12', תקנות הסגר אמורות לפקוע היום בחצות. אם התקנות לא יאושרו עד חצות הלילה, הן יעברו למליאה – ולא בטוח ששם יש רוב להעברתן, בעוד שאישור תקנות חדשות בממשלה מאריך את הסגר באופן אוטומטי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו