Wisam Hashlamoun/Flash90

מבצע החיסונים מתרחב: מהבוקר, גם בני 16 יכולים להתחסן; ירידה בביקושים

"נצלו את ההזדמנות שאין כמעט לאף אחד בעולם", קורא שר הבריאות עם תפיחת מבצע 'לתת כתף' לכלל האוכלוסייה, מגיל 16 ומעלה • 3.3 מיליון איש בישראל כבר התחסנו, מתוכם למעלה מ 1.9 מיליון קיבלו גם חיסון שני • ומה הגורם לירידה בביקושים לחיסון?

אחרי שבימים האחרונים נצפו ירידות דרמטיות במספרי המתחסנים, מבצע "לתת כתף" מתרחב הבוקר (חמישי) וכעת כל ישראלי מעל גיל 16 – יוכל להתחסן נגד נגיף הקורונה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "מהבוקר כל מי שמעל גיל 16 יכול להתחסן. תנצלו את ההזדמנות שאין אותה כמעט לאף מדינה בעולם. בואו בהמוניכם, רק ככה ננצח את הקורונה – ביחד!".

לפי הנתונים העדכניים, בינתיים התחסנו 3.3 מיליון איש בישראל, מתוכם למעלה מ 1.9 מיליון קיבלו גם חיסון שני. אתמול התחסנו 107,000 איש (מנה ראשונה + מנה שניה).

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הנחה את קופות החולים לאפשר את פתיחת החיסונים לגילים 16 עד 35, אולם במקביל הורה "לרכז מאמצים בקבוצות הגיל 50 פלוס ובקרב מרותקי הבית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב השבוע יעד לקראת היציאה מהסגר: "לחסן לפחות 90% מגילי +50 תוך שבועיים. זה יעד שהוא בר השגה, משום שכבר היום 77% מתוכם מחוסנים. המשמעות של עוד שלושה ימי סגר היא עוד כ־200 אלף אנשים מוגנים. נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא, אבל נצא בצורה זהירה".

לפי הדיווח בחדשות 12, קיימת ירידה במספר המבקשים להתחסן. אדלשטיין הציב יעד של 250 אלף מתחסנים מדי יום (מנה ראשונה ושנייה) אולם בפועל המספרים נמוכים בהרבה.

כך לדוגמה אמר מנכ"ל קופ"ח כללית הבוקר לגלי צה"ל, "היכולות שלנו לחסן כמעט כפולות מהביקוש כרגע. מהשבוע הבא גם מספר החיסונים שיגיע לארץ יעלה, כך שאני לא צופה בעיה – מה שחשוב זה רק לשכנע את האנשים לבוא".

הסיבה המרכזית לירידה בביקושים לחיסונים, הוא הפצת הפייק ניוז על ידי תומכי קונספירציות שונות נגד החיסונים, בטענות לא מוכחות כי החיסונים מסוכנים ויביאו לשליטה חיצונית על גוף האדם, ועוד שלל טענות מגוחכות.

בחשבונות של הקונספירטורים קראו בימים האחרונים לאנשים לקבוע תור לקבלת חיסון נגד הקורונה ולא להתייצב לתור, כך הם מנסים לגרום לאיבוד מנות רבות שיישלכו לפח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו