Yonatan Sindel/FLASH90

גורמים ברוסיה מודים: מספר המתים מקורונה גבוה פי שלוש משדווח בעבר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התרברב במספר הנמוך של המתים מהנגיף במדינה, ואף אמר מוקדם יותר החודש כי זו הוכחה להתמודדות המוצלחת של רוסיה בניהול המגפה. אתמול גורמים רשמיים ברוסיה רמזו שהמספרים שפורסמו עד עתה אינם משקפים את המציאות

רוסיה ספגה ביקורת חריפה מצד מדינות רבות על כך שהיא מטייחת לכאורה את מניין המתים מקורונה בשטחה, בשל מקרי התמותה המעטים יחסית שפורסמו על ידי הרשויות. אתמול (שני) הודו גורמים רוסים שהמספרים גדולים פי 3 ממה שדווח בעבר. בכך, מתייצבת רוסיה במקום ה-3 בעולם בשיעור התמותה מהנגיף, עם יותר מ-186 אלף בני אדם שמתו לאחר שחלו בקורונה.

על פי הדיווחים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התרברב במספר הנמוך של המתים מהנגיף במדינה, ואף אמר מוקדם יותר החודש כי זו הוכחה להתמודדות המוצלחת של רוסיה בניהול המגפה, לעומת מדינות המערב. עם זאת, כבר בתחילת המגפה כמה מומחים טענו כי הממשלה משחקת בנתונים כדי להראות סטטיסטיקה נמוכה יותר.

אתמול גורמים רשמיים ברוסיה רמזו שהמספרים שפורסמו עד עתה אינם משקפים את המציאות. סגנית ראש הממשלה טטיאנה גוליקובה אמרה: "יותר מ-81% מעליית התמותה בתקופה זו נובעת מהנגיף". המשמעות של דבריה היא שיותר מ-186 בני אדם מתו כתוצאה מנגיף הקורונה. אם אכן אלו הנתונים, רוסיה מתייצבת אחרי ארצות הברית עם מעל 333 אלף מתים, וברזיל עם יותר מ-191 אלף מתים.

בסך הכול נדבקו בנגיף ברחבי רוסיה יותר משלושה מיליון בני אדם, והיא המדינה הרביעית בעולם במספר הנדבקים. מדובר בפער משמעותי בין מספר הנדבקים למספר המתים, בהשוואה למדינות אחרות שבהן שיעור הנדבקים דומה. אחד החוקרים בסוכנות הממשלתית רוסטאט, אלכסיי רקשה, שעזב את תפקידו ביולי האחרון, אמר בשבוע שעבר לסוכנות הידיעות AFP כי משרד הבריאות הרוסי מזייף נתונים על הנגיף.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו