תמונת מצב מדאיגה: הצעירים לא ממהרים להתחסן, ורבים חולים במצב קשה

Olivier Fitoussi/Flash90

נתונים מדאיגים: הצעירים לא ממהרים להתחסן, ורבים מהם חולים במצב קשה

למעלה מ 2,000,000 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה נגד הקורונה, אך מנתוני משרד הבריאות עולה כי הצעירים לא ממהרים להתחסן • ברקע: עלייה משמעותית במספר הצעירים המאושפזים במצב קשה במחלקות הקורונה של בתי החולים השונים

ישראל מתחסנת נגד הקורונה – הצעירים, קצת פחות. למעלה מ 2,000,000 ישראלים זכאים לתעודת מתחסן, אחרי שקיבלו את המנה השנייה של החיסון נגד נגיף הקורונה.

לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי), 3,686,000 איש התחסנו עד היום בחיסון ראשון. אתמול, התחסנו כ 140,000 איש – מחציתם במנה ראשונה ומחציתם קיבלו את המנה השניה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בתגובה לנתונים: "כפי שאמרתי אתמול – נתמרץ את המתחסנים באמצעות התו הירוק. לכו להתחסן – זה לא רק יגן עליכם ועל סביבתכם, זה גם יאפשר לכם לחזור לחיים נורמליים מהר יותר".

אך במקביל לאופטימיות, יש גם סיבה לדאגה. העיתון ידיעות אחרונות מדווח הבוקר כי שיעור המתחסנים בקרב צעירים עדיין נמוך. כתוצאה מכך החליטו חלק מקופות החולים לצמצם את שעות הפעילות במתחמי החיסונים.

על פי נתוני משרד הבריאות מאתמול, עד כה התחסנו במנת חיסון אחת לפחות 35% מבני ה-20 עד 29 – עלייה של 9% בלבד בשבוע. בקרב בני ה־16 עד 19 נרשם גידול בשיעור נמוך עוד יותר: מתוך 28% שהתחסנו עד כה בקבוצת גיל זו רק 5% התחסנו בשבוע שעבר.

ברקע ההאטה המדאיגה, מספר הצעירים המאושפזים עדיין גבוה. נכון לאתמול, 78 צעירים מתחת לגיל 40 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה וקריטי, זאת לעומת 28 מאושפזים לפני כחודש.

ההסבר לתחלואה הגבוהה בקרב הצעירים, נובעת מהתפשטות המוטציה הבריטית בישראל. יצוין כי לפי המחקרים של חברת פייזר, החיסון לקורונה יעיל גם נגד המוטציה, שכאמור פוגעת בצעירים שלפי הנתונים לא ממהרים עדיין להתחסן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו