ברוך דיין האמת: האדמו"ר מבאלחוב זצ"ל הלך לעולמו

האדמו"ר אובחן לפני כחודש כחולה במחלה הנוראה, הבוקר במהלך טיפול כימותרפי התמוטט, ולפני דקות אחדות השיב את נשמתו לבוראה | הלוויתו בשעות אחר הצהריים בבית שמש ובירושלים

בדקות אלו מגיעה הבשורה המרה מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים על הסתלקותו לשמי רום של כ"ק אדמו"ר הרה"צ רבי ישראל שנייבלג זצ"ל מבאלחוב בית שמש.

קרא עוד:

[postim]

האדמו"ר הגיע הבוקר (ראשון) לקבלת טיפול כימותרפי בבית החולים, לאחר שבחודש האחרון קוננה המחלה הנוראה בגופו, במהלך הטיפול איבד את הכרתו, בבדיקות שערכו הרופאים נמצא זיהום חמור בדמו, האדמו"ר הובהל למחלקת טיפול נמרץ שם נלחמו על חייו במשך כשלוש שעות, ובדקות האחרונות השיב את נשמתו לבוראה, לעיני בניו ונכדיו שקראו את פסוקי הוידוי.

האדמו"ר נולד בערב סוכות שנת תשי"ט לאביו הרה"צ רבי ישעיה זצ"ל אב"ד בני ראם וחבר בד"ץ מחזיקי הדת בעלזא, בצעירותו התחנך במוסדות בעלזא, בהגיעו לפרקו, לקחו כ"ק אדמו"ר מנדבורנה צפת זצ"ל כחתן לבתו, כבר אז נודע האדמו"ר בצדקותו, בלבו הרחב והנהגותיו בהצנע לכת ובמאור פנים לכל אדם באשר הוא.

לאחר נישואיו התגורר בצפת, שם התמסר לחותנו והיה איש סודו ואמונו, פתח את ביתו לכל נזקק, עשרות עניים נשברי לב וגם בחורים שהזדמנו לעיר צפת, סעדו בביתו מידי יום ביומו ושבת בשבתו, לאחר פטירת חותנו, עבר להתגורר בעיר בית שמש, שם פתח את חצר הקודש בלאחוב, גם שם המשיך באותם הנהגות ומעשי חסד שהיו טבועים בו מקטנות, היה אהוב על כל תושבי האיזור, בשל דאגתו להם, ובכל עת היה שואל בשלומם ומאיר להם פנים.

שכנו של האדמו"ר מספר לJDN בקול חנוק מדמעות, גם בימי חוליו ראיתיו ניגש לאדם ישיש ונטל מידיו השקיות שהיו עמוסות מצרכים, ומלווהו אל ביתו, תוך שהוא משוחח עמו ומעלה חיוך רחב על שפתיו, עוד הוא מספר, לא אחת קרה, שמילא את ביתו באורחים, והוא ובניו ישנו בחדר הלבשה של המקווה.

לפני כחודש כששב משהות ממושכת בארה"ב, העירו מתפללי בית מדרשו את תשומת לבו, כי הוא נראה חיוור מאוד, וכדי שיילך להבדק, האדמו"ר שהתבטל לכל אדם לא היסס, ומיד לאחר התפילה שם פעמיו לקופת חולים, שם בישרו לו כי המחלה הנוראה מקוננת בדמו, בחול המועד פסח נכנס בקודש פנימה אצל מורו ורבו כ"ק אדמו"ר מבעלזא יבלחט"א שם שהה ביחידות שעה ארוכה.

לאחר צאתו מן הקודש פנימה, הביע האדמו"ר מבעלזא את רצונו לצאת להר הצופים, הצער והכאב ניכרו על פניו שקיבל את הבשורה קשות, במהלך התפילה והשירה בהר הצופים היה נראה האדמו"ר בדביקות בלתי שגרתית.

ביום חמישי הגיע לבית החולים הדסה עין כרם בכדי להתאשפז לחודש ימים לקבלת הטיפולים הנדרשים, במהלך הלילה (מוצ"ש) התלונן על כאבים עזים, ובשעות הבוקר (ראשון) החל בטיפול כימותרפי במהלכו התמוטט ואיבד את ההכרה,  בבדיקות דם התגלה זיהום חמור בדמו, טובי הרופאים נלחמו על חייו, אך בדקות האחרונות נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

הותיר אחריו בנים ובנות, בהם בחור צעיר לימים עוד טרם נישואיו, אחיו הם כ"ק אדמו"רים מזידיטשוב בני ברק, וזידיטשוב באר שבע המתגורר בבורו פארק, גיסו הוא כ"ק אדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א שע"פ התוכנית היה אמור לצאת הערב לארה"ב, אך ע"פ המסתמן לא ייצא בשעה המיועדתף ויישאר לחלוק כבוד אחרון לגיסו, יצויין כי בשעות הבוקר כאשר עודכן האדמו"ר על מצב גיסו הורה להוסיף לו את השם 'אלטר' לרפואתו השלימה ואריכות ימיו. אך נגזרה הגזירה ונשמתו עלתה בסערה השמימה.

מסע הלוויה תצא בשעה 15:00 מבית מדרשו ברח' ריב"ל בית שמש, ובשעה 17:00 מרחבת בית המדרש הגדול בקרית בעלזא ירושלים ת"ו לעבר הר המנוחות, אלפים ובראשם כ"ק אדמו"רים מבעלזא ותולדות אברהם יצחק שליט"א צפויים ללוותו למנוחות.

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן.

 

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנא התעוררו!!!

ה ת ע ו ר ר ו ! ! !

חתנו הוא
הגה"צ שמואל משה טווערסקי שליט"א ראש ישיבת טשארנוביל

היכן יש ישיבת בעלזא בשכונת סנהדריה?????

עמדתי מאחורי האדמו"ר זצ"ל ביום חמישי בחוה"מ כשהגיע להתפלל שחרית אצל כ"ק מר"ש מבעלזא, ואחרי התפלה ניגש לקחת שלום ממר"ש, ושמעתי איך שהאדמו"ר שואלו "וואס מאכסטו? וויאזוי פילסטו זיך?"
אחרי התפלה הוא נכנס לקודש פנימה.

הוא היה איש צדיק ואמיתי. חייך לכל אחד,
ברוך דיין האמת
העולם איבד היום את אחד מהאנשים הצדיקים והנפלאים שבדורתיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו