הלו, פיקוד העורף שומע?

כחלק מלקחי המלחמות והמבצעים האחרונים של צה"ל ולאחר שהתברר כי פיקוד העורף מהווה חוליה חשובה בהיערכות התושבים ובהתנהלותם בשעת חרום, החליט שר התקשורת להקצות את הספרות 104 לחיוג לפיקוד העורף מכל טלפון – ובחינם

למשטרה כבר מזמן לא התקשרנו, עד שהיא מגיעה הגנבים בורחים עם השלל; מכבי האש – עד שהם מגיעים לזירת הלהבות, סוכן הביטוח החרוץ שלנו כבר דאג לפיצוי מחברת הביטוח, אז אולי מפיקוד העורף תבוא הישועה?

קרא עוד:

[postim]‬‏

מלחמת לבנון השניה, עופרת יצוקה ועמוד ענן וגם המבצעים שהיו בין זה לזה, וסליחה עם מי ששכחנו את שמו, הראו לכולנו כי פיקוד העורף הינו הזרוע החשובה באמצעותה העורף מתמודד עם המצב המלחמתי. במהלך המבצעים האחרונים התברר כי העורף ספג פגיעות רבות יותר מאשר החיילים שבחזית וגם בימים בהם לא התנהלה כל לחימה, ערי הדרום, שדרות באר שבע, אשדוד ונתיבות ועוד – כל אלו ספגו פגיעות רבות של טילים שכוונו לעבר מרכזי אוכלוסיה. מי שהעניקו סיוע מיידי לכל הפונים היו אנשי פיקוד העורף שעמדו הכן מאחורי קווי הטלפון הרבים ודיווחו על הנחיות הבטיחות לכל אזור וכן על מערך הלימודים במוסדות החינוך, במקרה וחלו שיבושים בשל הלחימה.

לאחר שהופקו הלקחים לאחרונה, יזם שר התקשורת והגנת העורף גלעד ארדן, כי למוקד פיקוד העורף הציבורי יוקצה מספר מקוצר חינמי, והחליט להקצות לשם כך את המספר המקוצר 104.
על המוקד והמספר המקוצר יחולו כל הוראות הרישיון הנוגעות לשירות חירום ציבורי, בדומה למספרי החירום של המשטרה, מד"א וכיבוי אש.
כל חברות התקשורת, הנייחת והניידת יחויבו לנתב לאלתר את השיחות ממנוייהם למספר 104, באופן זהה לניתובים הנעשים למספר המקוצר 1207.

כאמור, ההבדל העיקרי הוא שמעתה, החיוג למספר 104 יהיה חינם למתקשר, וזאת, בניגוד לחיוג למספר המקוצר 1207 שהינו בעלות של שיחה רגילה.
כמו כן, המתקשר למספר 104 תמיד יהיה מזוהה, וזאת, בין היתר, כדי להילחם בתופעת המטרידנים הטלפוניים, אולם חשוב מכך, כדי לאפשר לכוחות הביטחון לזהות את המתקשר במקרה של מצב חירום וסכנה.
כאמור, המספר המקוצר 1207 ימשיך לשמש בינתיים את פיקוד העורף, בעלות של שיחה רגילה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו