האזנות הסתר בארה"ב מנעו עשרות פיגועי טרור

הביקורת סביב ציטוט הממשל לאלפי משתמשים בטלפון ובאינטרנט ממשיכה | מנהל הסוכנות לביטחון לאומית חשף שכך נמנעו עשרות פעולות טרור | סגן מנהל ה-FBI: אחת המזימות שנמנעו הייתה לפוצץ את הבורסה בניו-יורק

על רקע הביקורת הקשה על תוכנית הציתותים של הממשל האמרקני. הגנרל קית אלכסנדר, ראש הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, חשף הערב (יום ג') כי המידע שהתקבל בעזרת תוכניות האיסוף של הסוכנות מנע מתקפות טרור אפשריות יותר מ-50 פעמים מאז פיגועי 11 בספטמבר 2011. אלכסנדר אמר את הדברים על רקע הסערה שחוללה חשיפת העובדה שבשנים האחרונות עקב הממשל אחרי עשרות אלפי חשבונות טלפון ואינטרנט פרטיים של אזרחים.

קרא עוד:

[postim]‬‏

"בשנים האחרונות התוכניות הללו, יחד עם פעולות מודיעין אחרות, הגנו על ארה"ב ועל בנות בריתנו מאיומי טרור ברחבי העולם על-ידי סיוע למניעת יותר מ-50 פיגועי טרור אפשריים מאז 11 בספטמבר", העיד הגנרל אלכסנדר בוועדת המודיעין של בית הנבחרים. אלכסנדר אמר כי במהלך חשאי יעבירו סוכנויות המודיעין לוועדה מחר מסמכים הנוגעים למקרים האלה, כדי שהיא תוכל לבחון אותם.

מיד אחריו אמר שון ג'ויס, סגן מנהל הבולשת הפדרלית (FBI) כי בין המזימות שסוכלו בעזרת מידע שנאסף בתוכניות הציתות לטלפונים ולתכתובות אינטרנט הייתה תוכנית לפוצץ את הבורסה בניו-יורק, במהלך מעקב אחרי פעיל טרור מוכר בתימן.

הנשיא אובמה הבהיר הבוקר בראיון לרשת CBS שאין לו שום בעיה עם תוכנית הציתותים של הסוכנות לביטחון לאומי. "אם אתה אמריקני, אז הסוכנות לא מאזינה לשיחות הטלפון שלך ולא תעקוב אחר האימיילים שלך, אלא אם כן מתקבל צו אינדיווידואלי מבית המשפט. זה החוק". אובמה אמר שבנתונים שנאספו במסגרת התוכניות הללו "אפשר לעשות שימוש רק לצורך עניינים הקשורים במלחמה בטרור, הפצת נשק גרעיני, חדירה בלתי חוקית למחשבים או התקפות סייבר, נגד מספר ברור של גורמים מזוהים".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו