הראשל"צ הגר"י יוסף לנתניהו: "איסור חמור לפגוע במקדש מעט"

הראשל"צ פונה לראה"מ במכתב פומבי למניעת הרס בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב "ברור לי כי אתה שותף לעמדתי בעניין" • השר לשירותי דת דוד אזולאי: "לא יעלה על הדעת שבמדינת היהודים יהרסו מקום המקודש ביותר ליהדות!"

השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי סייר אתמול בבית הכנסת ״איילת השחר״ בשכונת גבעת זאב העומד בפני הריסה המתוכננת ליום שני הקרוב לאור החלטת בג״ץ.

מדובר במבנה בית כנסת גדול ומפואר הבנוי כבר 12 שנה ונותן מענה לכ-500 משפחות ביישוב גבעת זאב ומהווה המרכז הקהילתי הגדול ביותר ביישוב. סלע המחלוקת- מהות שייכות הקרקע אם ישראלית או פלסטינאית.

השר נפגש גם עם יו״ר המועצה מר יוסי אברהמי בניסיון למצוא פתרון כולל לסוגיה. במהלך הסיור התבטא השר: ״קשה וכואב לראות מקום המהווה מגדלור של תורה ותפילה העומד בפני הריסה מיידית. לא יעלה על הדעת שבמדינת היהודים יהרסו מקום המקודש ביותר ליהדות״.

הבוקר, יצא הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בפניה בהולה אל ראש הממשלה בבקשה למנוע את הריסת בית הכנסת איילת בפסגת זאב. במכתבו כותב הרב "כידוע לכב' על פי ההלכה בית הכנסת הוא מקום מקדש מעט וחל איסור חמור לפגוע בו, ברור לי כי אתה שותף לעמדתי בעניין ועל כן באתי בפנייה זו לבקש את התערבותך המידית והדחופה למניעת ההריסה המתוכננת.

פנייה זו נעשית לאחר מאמצים רבים שכשלו למניעת הריסת בית הכנסת, הראש״ל הרב יצחק יוסף קיים שיחות בשבועות האחרונים עם השר לשירותי דת דוד אזולאי וכן עם אלוף הפיקוד ועם מפקד המנהל האזרחי. כעת לאחר שכלו כל הקיצין הוחלט לפנות כאמור אל ראש הממשלה שיתערב מיידית וימנע את הריסת בית הכנסת.

מכתב הרב יוסף

מכתב דוד אזולאי

דוד אזולאי בביהכנס איילת השחרהשר לשירותי דת מסייר בבית הכנסת 'איילת השחר'

אילוסטרציה ראשי: מרק ישראל סאלם – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו