ניו יורק: רחוב 50 ייקרא על שמו של הרב וייסמנדל ז"ל

חבר המועצה דוד גרינפלד הסיר את הלוט מעל השלט שיכבד את זכרו ופעלו של הרב וייסמנדל על רחוב ה-50 בין השדרות ה-10 וה-20 • מייסד ונשיא מרכז קליינמן להוראת השואה, הזכיר בטקס כי הרב וייסמנדל היה מהראשונים להשמיע זעקה על הזוועות שהתרחשו באירופה

ברוקלין: במעמד אישי ציבור ונכבדים נחשף הלוט מעל השלט המנציח את פעלו של הרב וייסמנדל בקטע הרחוב שיישא את שמו, על פני רחוב 50 בין השדרות ה-10 וה-20.

האירוע היה פתוח לקהל רחב והתקיים בפינה הדרום-מערבית של רחוב 50 והשדרה ה-16.

הרב מיכאל דוב וייסמנדל ז"ל נודע במלחמתו ובמאבקו ההרואי ובמאמצים הרבים שהקדיש להצלת יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. הרב וייסמנדל היה אחד מהמנהיגים של הקבוצה המחתרתית שסייעה לאלף פליטים פולנים ויהודים סלובקיים. הוא הקדיש את עצמו להצלת יהודים והעלאת מודעות לזוועות שהתרחשו במחנות ההשמדה ההמוניים כולל אושוויץ.

"זה לא נדיר היום לשמוע את התואר 'גיבור' מוצמד לשמותיהם של אנשים רבים, היום כל אחד יכול להיות גיבור. אנו מרחיבים מאד את היקף ההגדרה של 'מסירות נפש', אלו אינם אמות המידה בהם אנו משתמשים כאשר מדברים על גיבורי השואה. ר' מיכאל בער וייסמנדל היה גיבור. הוא היה רב וגאון והוא באמת מסר נפשו למען ישראל. אני גאה לשנות את שם קטע מרחוב 50 בין שדרות ה-10 וה-20, ולהנציח את שמו, זכרו ופעלו בסמיכות מקום לביהמ"ד נייטרא, "אמר חבר המועצה העירונית דוד גרינפלד" זה המעט שאנו יכולים לעשות למענו".

אלי קליינמן, מייסד ונשיא מרכז קליינמן להוראת השואה, הזכיר בטקס כי הרב וייסמנדל היה אחד הראשונים להשמיע זעקה על מה שקרה באירופה, הוא היה גיבור במעשי ההצלה שלו". קליינמן גם הודה לגרינפלד על החוק שהעביר במועצת העיר ניו יורק והמבטיח מימון לאבטחת הישיבות ומסודות הלימוד היהודיים. "הגיע הזמן להכיר ולשמר את זכרונו של הרב וייסמנדל זצ"ל" אמרה הגב' רות ליכטנשטיין, מו"ל המודיע באנגלית ומנהלת פרויקט העד.
למועצת העיר ניו יורק סמכות בלעדית לשנות את שמות הרחובות על מנת להנציח בקרב תושבי ניו יורק את זכרם של אלו שהשפעתם מתמשכת וברת קיימא לחלקים גדולים מאוכלוסיית העיר ומעשיהם המופתים הינן דוגמא וסמל. "אין אדם המהווה סטנדרט של כבוד כאמור יותר מהרב וייסמנדל" סיכם חבר המועצה גרינפלד.

רחוב הרב וייסמנדל (2)חבר המועצה נושא דברים בטקס. (צילום: JDN)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו