גם אתם לוקחים את כל הבית במזוודה? ככה תארזו לחופשה בצורה נכונה!

הזמנתם את החופשה כבר מזמן או שתפסתם אומץ והחלטתם בדקה ה-90? אתם בדרך למלון חמישה כוכבים או שהחלפתם דירה עם משפחה מרכסים? נוסעים ברכב פרטי או באוטובוס ציבורי? כך או כך, הדרך לנופש עוברת קודם כל באריזת המזוודה.10 טיפים לאריזה נכונה.

איך אורזים לחופשה בעשרה שלבים פשוטים?

"בין הזמנים" כבר פה. העיתונים והעלונים היו מוצפים בתקופה האחרונה בפרסומות לחופשות שונות ומשונות הצעות לדילים שונים ברחבי הארץ והעולם. אי אפשר להתכחש לעובדה  שנושא השיחה השכיח במשרד או בקפה, בשיח הגינה או במועצת הנשים של השכונה הוא "לאן נוסעים הקיץ?", והכבישים, איך לא, עמוסים מתמיד.

לא משנה אם הזמנתם את החופשה כבר מזמן ואתם מדמיינים אותה כבר כמה חודשים או שתפסתם אומץ והחלטתם בדקה ה-90 שהפעם חייבים לנפוש, לא משנה אם אתם בדרך למלון חמישה כוכבים או שהחלפתם דירה עם משפחה מרכסים, בין אם נוסעים ברכב פרטי, באוטובוס ציבורי או במחלקת התיירים של אל-על, כך או כך, הדרך לנופש עוברת קודם כל באריזת המזוודה. מזוודה טיול

וכמה מפתיע, אריזה נכונה ויעילה תסייע לכם להתחיל את החופשה ברגל ימין. כדי שלא תשכחו שום דבר חשוב וכדי שלא תעמיסו אינסוף פריטים מיותרים וכדי שלא תבזבזו כסף לחינם –


הנה 10 כללי הזהב לאריזת מזוודה:


1. הרשימה
כשבוע לפני היציאה לחופשה התחילו בהכנת הרשימה. חלקו את הדף לשניים:

חלק אחד: מה אורזים במזוודה? (שתהיה ספונה בתא המטען).

חלק שני: מה אורזים בתיק היד? (שיהיה צמוד אלינו בזמן הנסיעה ו/או הטיסה).

ברשימה רשמו ה-כ-ל! כדי לא לשכוח דבר, פרטו לפרטי פרטים מהדבר הקטן והברור מאליו כמו מברשת שיניים, ועד כמובן לדרכון ו/או ארנק ולסוכריות החביבות עליכם שתמיד יש לכם בתיק.

2. בחירת מזוודה ותיק יד
תיק יד – בחרו בתיק שניתן לתלות בנוחות גם על הכתף, רצוי כזה שיש לו גם רצועה ארוכה יותר לנשיאה באלכסון. התיק צריך להיות מספיק גדול כדי להכיל בתוכו את כל הדברים ההכרחיים לנסיעה – וזה לא מעט – אבל גם לא תיק ענק מדי שבקושי ייכנס לכם מתחת לרגליים במושב או בתא העליון באוטובוס.
מזוודה – חלוקות הדעות בין מזוודה קשיחה למזוודה מבד. אבל אין חולק שחייבים מזוודה איכותית שלא נהרסת ומתבלה ביתר קלות ושהרוכסן שלה נע בקלות ולא מתפרק עם קצת לחץ, כמובן שחייבים את אפשרות הגדלת הנפח.

3. הבגדים – בחירה וסינון
החלק הקשה ביותר לרובנו בתהליך הוא להחליט כמה ואיזה בגדים לקחת איתנו.
שלוש שאלות חשובות נשאל את עצמנו ועל בסיס התשובות נארוז:

– מה מזג האויר במקום אליו אנו נוסעים?
– כמה זמן נשהה במקום ובסך כל הטיול?
– מה סוג הפעילויות שנעשה במהלך החופשה?

אל תקחו בגדים שלא לבשתם בעונה האחרונה במחשבה שאולי אי-שם יזדמן לכם ללובשם.
קחו בגדים נוחים וקלילים שאתם בטוחים שתרגישו נח בהם.
מומלץ להיצמד לפריטים שאתם לובשים הרבה כך יקל עליכם להחליט.
הכינו מראש סטים לכל יום. ולא ערמות של סוגי בגדים. (במקום ערמת חולצות וערמת מכנסיים וערמת גופיות. הכינו חולצה-מכנסים-גופיה וכו'.) ככה שולפים על הבוקר את הסט הנבחר ותוך חמש דקות כבר אפשר לצאת ליהנות מהחופשה. בגדים הדורשים גיהוץ– עדיף להשאיר בבית.

על מנת להקל מעליכם, ארזו לכל ילד את בגדיו בשקית נפרדת עליה תרשמו את שם הילד.

4. נעליים וכל השאר
אחרי שארגנתם סטים לכל ימי השהייה, זה הזמן לדאוג לנעליים.  קחו נעליים נוחות (לא חדשות שמכאיבות…) ליומיום. אם אתם מתכננים הליכה, הצטיידו בנעלי ספורט. אם יש בתכנון גם מסלול רטוב, קחו נעליים להליכה במים. (לא קרוקס – מחליק מאד!)

אמא'לה, אל תקחי הרבה תכשיטים. זה מתכון לעוגמת נפש. ענדי סט יפה ולא הכי יקר שלא תצטערי במיוחד על אובדנו. (זה פשוט קורה בטיולים… והלוואי שלא.)

כנ"ל בענין האיפור – או שתוותרי עליו לגמרי בטיול, או שתקחי איתך רק את הדברים הכי שימושיים. את לא הולכת לחתונה…

5. כביסה ותיקונים
אחרי שעברתם על הרשימה, בדקו מה נמצא בסל הכביסה וזקוק לניקוי – חשוב להקפיד שכל מה שנכנס למזוודה יהיה ריחני ונקי. בגדים שתכננתם לקחת ונפרם להם איזה תפר – לדאוג לתקן בזריזות לפני האריזה. לא כיף לשלוף חולצה בחופשה ופתאום לגלות עליה כתם או כפתור חסר.

חוט וחמחט

6. לא לקפל – לגלגל!
הצורה המומלצת לארגון הבגדים במזוודה היא לא בקיפול, אלא בגלגול. זו שיטה שגם חוסכת מקום, וגם שומרת על הבגדים כמעט ללא קמטים.

 7. נעליים – הפרד ומשול
אם התרגלתם תמיד לקחת זוג נעליים, לשים בשקית ולהכניס למזוודה – שכחו מזה. כל נעל נכנסת בנפרד, זה חוסך המון מקום. כדי למנוע לכלוך במזוודה אפשר להכניס כל נעל לשקית ניילון, או פתרון אקולוגי יותר, שקיות בד קטנות (יש נעליים שמגיעות עם הפינוק הזה בעת הרכישה).

8. גרביים
את זוגות הגרביים המגולגלים מכניסים לתוך הנעליים – כך גם חוסכים במקום וגם הנעלים שומרות על הצורה שלהן ולא מתקפלות ומתקמטות בדחיסה במזוודה.

9. כלי רחצה וקוסמטיקה
רצוי לקנות לפני הנסיעה בקבוקים שקופים קטנים לאחסון השמפו והסבונים – ניתן להשיג בשקלים בודדים בכל רשתות הפארמים. במקום להיסחב עם הבקבוקים הגדולים שמשמשים אותנו בחדר הרחצה הביתי, שעלולים להישפך בתיק. כמובן גם את הבקבקים האלו לעטוף בשקית ניילון למקרי דליפה.
את בקבוק הבושם שלך הכניסי למגבת וגלגלי. כך תמנעי שבירה ח"ו בטלטלות הדרך.

10. אוכל

אם אתם נוסעים למקום שמכינים בו בעבורכם את האוכל, מה טוב.
אם לא, דאגו להכל מראש.  (מנגל, גחלים, מנפנף, אפילו ממרח חומוס וירקות, כלים חד פעמיים, שתיה, מטרנה לתינוק וכו'.) אל תסתמכו על המכולת אי שם. במקומות רבים יש 2 דרגות מחיר, למקומיים ולנופשים ואז אתם עלולים לגלות שההוצאה שתכננתם על מזון מכפילה את עצמה.

מנגל

שתהיה לכם חופשה נעימה ובטוחה!

ובעיקר – סעו לשלום וחיזרו לשלום, בריאים בגוף ובנפש.

 

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש באיביי בקבוקונים קטנים ריקים למילוי בושם.. מומלץ במקום לסחוב את כל הבושם שגם נהרס בחום גבוה מידי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו