מנהגים באמירת תהילים

ישנם כאלה הקוראים תהילים בחג השבועות וישנם כאלה המסיימים את כל ספר התהילים מידי שבת

תהילים נקרא על שם המילה "תהילה" ברבים שמשמעותה דבר שבח. ספר תהילים נחשב כיום למוכר ביותר בין בין ספרי הכתובים, ורבים מאמינים כי קריאת המזמורים יכולה להביא לסגולות וישועות רבות. בספר תהילים ישנם 150 פרקים ובהם מזמורים כמעט לכל מצב, ולכן ישנם אף פרקים מסוימים אותם ניתן לקרוא בזמנים מסוימים כגון פרקים לישועה, לרפואה, לפרנסה ועוד. את התהילים נהוג לקרוא בשעת רצון, במקרה של סכנה, ליד מיטתו של חולה, בשעת משבר ובכל עת שבו הקורא רוצה לחוש קרבה עם בורא עולם.
ישנם מנהגים שונים באמירת תהילים, ישנם כאלה הקוראים תהילים בחודש אלול שזהו חודש הסליחות, ישנם כאלה הקוראים תהילים בחג השבועות וישנם כאלה המסיימים את כל ספר התהילים מידי שבת. המנהג הוא להרבות בקריאת מזמורי תהילים וניתן לקרוא בכל סדר שאדם יחפוץ, אך ישנה סגולה נוספת לקריאת תהילים בסדר שנקבע על ידי חכמי ישראל; סדר אמירת התהילים מודפס בספרים, כאשר הספר עצמו מכיל 150 פרקים ונחלק לחמישה חלקים כמו חמשת חומשי התורה.
קריאת פרק אישי – מנהג
על פי הבעל שם טוב נהוג לקרוא בכל יום פרק אישי המתאים למספר שנותיו של האדם. ישנן חסידויות מסוימות שאצלן נהוג לומר גם את פרק התהילים של האדמו"ר. מלבד זאת, ישנו מנהג נוסף להורים – לקרוא גם פרק תהילים של ילידיהם. המנהג נמסר למגיד ממעזריטש בשם מורו הבעל שם טוב. על פי דבריו את פרק התהילים נהוג לקרוא לאחר תפילת שחרית קודם אמירת השיעור. חישוב הפרקים נעשה בצורה זאת: אדם שחגג את יום הולדתו ה- 20, יהיה עליו לקרוא מזמור 21 שבספר התהילים. ביום הולדתו של האדם נהוג לקרוא רק את מזמור התהילים החדש ולא את של השנה החולפת.
לסיכום, ישנם מנהגים רבים באמירת תהילים, ישנם כאלה המרבים לקרוא תהילים בחגים ובמועדים מסוימים כגון בצומות, בחגים וכו', וישנם אף שמחמירים ונוהגים לקרוא את כל ספר התהילים בכל שבוע או בכל חודש. ישנם אף כאלה שנוהגים לקרוא בכל יום כמה פרקים כדי להגיע לספר שלם מידי שבוע או מידי חודש. אין ספק כי קריאת תהילים מביאה ישועה, פרנסה ומקרבת אותנו לבורא עולם.
המאמר בחסות עמותת "מוקד תהילים ארצי" המתפעלת מערך אמירת תהילים 24 שעות ביממה על ידי תלמידי חכמים ונזקקים הנתמכים בידי הארגון, אשר מתפללים עבור הזקוקים לישועה והתורמים במקומות הקדושים: הכותל המערבי, קבר רחל, קבר דוד המלך וקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. בנוסף, העמותה יוזמת מוקד תהילים ארצי תפילה על ידי תינוקות של בית רבן, עבור המעוניינים בכך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו