הדר גולדין ואורן שאול הי"ד

ישראל העבירה מסר לחמאס: מעוניינים בעסקה מהירה להחזרת השבויים

דיווח: ישראל העבירה מסר לחמאס שהיא מעוניינת בעסקה מהירה להחזרת הדר גולדין ואורון שאול. על פי הדיווח, ישראל לא מעוניינת בעסקות ביניים, לא צריכה אות חיים ולא תשחרר אסירים. "לא תהיה הפסקת אש או שיפור הומניטרי בעזה בלי חילופי שבויים"

ישראל העבירה מסר לחמאס, לפיו היא מעוניינת בעסקה מהירה להחזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שנהרגו במבצע צוק איתן, כך דווח הערב ב'חדשות 10'. על פי הדיווח במסר לחמאס נאמר כי ישראל לא צריכה אות חיים, או עסקת ביניים, כמו בעסקת שליט, אבל יש לה כמה תנאים.

על פי דברי פקיד ישראלי בכיר, ישראל לא תקבל תנאים מוקדמים למשא ומתן, לא תשחרר 46 ממשוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש ולא תשחרר אסירים עם דם על הידיים. עוד נאמר כי לא תהיה עוד עסקה דוגמת עסקת שליט, בה משחררת ישראל מאות אסירים פלסטינים.

במסר גם הובהר לחמאס כי לא תהיה הפסקת אש ארוכת טווח וכל שיפור מהותי במצב הומניטרי בעזה כל עוד לא תתקיים עסקה לחילופי שבויים. הפקיד הבכיר הוסיף כי ישראל ביקשה מכמה גורמים בינלאומיים  להבהיר לחמאס כי ישראל רצינית בקווים האדומים שלה ולא תתפשר עליהם ואם חמאס רוצה התקדמות הוא צריך להיכנס למשא ומתן עם המתווך הישראלי ירון בלום וצוותו.

בשבוע שעבר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לארגון חיזבאללה, כי בחמאס הביעו נכונות לקדם עסקה עם ישראל בתיווך מצרי, שתכלול בין היתר את החזרת השבויים הישראלים המוחזקים בעזה. על פי הדיווח הלבנוני, המודיעין המצרי התחייב בפני חמאס כי מצרים תמשיך לפעול כדי לשפר את המצב ברצועה, בין היתר ע"י הבטחה לשיפור המצב הכלכלי ברצועה.
 
עם זאת, בחמאס טוענים כי ההנהגה המצרית לא הציגה עדיין פתרונות מלאים במספר נושאים, בהם הפיוס הפנים פלסטיני ועצירת הסנקציות של הרשות הפלסטינית נגד הרצועה, משבר החשמל וסוגיית החטופים הנוגעת לפעילי חמאס הכלואים במצרים. לפי הדיווח, בחמאס הביעו את הסכמתם להיכנס ל"עסקה כוללת" שתכלול בין היתר החזרת הישראלים השבויים והקמת נמל ימי ושדה תעופה ברצועת עזה.

מצרים הבהירה לחמאס כי היא מעוניינת להמשיך ולקדם מהלכים להקלת המצב ההומניטרי ברצועה בהתאם ליוזמות שעלו באו"ם. בהקשר זה דיווחו היום כלי-תקשורת ערביים כי מעבר רפיח, אשר נפתח לתנועה לשני הכיוונים בהחלטה מצרית לפני יותר מחודש, ימשיך להיות פתוח למשך כחודשיים נוספים, וזאת כהקדמה למהלך של הרחבת המעבר ופתיחתו באופן קבוע. כמו-כן, על-פי הדיווח באל-אח'באר הבטיחה מצרים לפעול יחד עם מדינות ערביות – בהן היחידה שהוזכרה מפורשות היא איחוד האמירויות – במטרה לייסד פרויקטים להקלת המצב ההומניטרי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו