Hadas Parush/Flash90

חוק הגיוס: באופוזיציה לוחצים על לפיד שעשוי להציל את הקואליציה

המחנה הציוני החליטה להפוך את ההצבעה על חוק הגיוס להצבעת אי אמון בממשלה, ולאור התנגדות החרדים לחוק, עשוי דווקא יאיר לפיד, שכבר הודיע על תמיכתו בהצעה הנוכחית, להיות זה שימנע את פירוק הממשלה ולהקדים את מועד הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום שני תעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת מתווה חוק הגיוס כפי שגיבשה הוועדה שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן. בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל, הודיעו ראשי המפלגות החרדיות כי יצביעו נגד המתווה, עד אשר יכניסו בו את השינויים הנדרשים.

בינתיים, במפלגת המחנה הציוני החליטו להפוך את ההצבעה על חוק הגיוס להצבעת אי אמון בממשלה, כך, בעקבות התנגדות החרדים, קיים סיכוי להפלת הממשלה. מי שבינתיים מונע ממהלך זה להצליח, הוא יאיר לפיד שהודיע כי מפלגת יש עתיד תתמוך במתווה הנוכחי של חוק הגיוס.

שאר מרכיבי הקואליציה, מלבד המפלגות החרדיות, שהם מפלגות הליכוד, הבית היהודי, כולנו וישראל ביתנו, יצביעו בעד הצעת החוק. המפלגות הערביות צפויות להעדר מההצבעה, ובאופוזציה, המחנה הציוני ומרצ יצביעו נגד, אך יש עתיד תתמוך בהצעת החוק ובכך תציל את ממשלת נתניהו.

במפלגת המחנה הציוני תקפו בשל כך את לפיד. לדברי יו"ר הסיעה, ח"כ יואל חסון: "לצערנו החוק הנוכחי בעייתי ומלא חורים שייעודו הבלעדי להמשיך לשטות בבג"ץ תוך כדי קריצה למפלגות החרדיות. יש עתיד והמפלגות החרדיות יצטרכו להחליט אחת ולתמיד ביום שני הקרוב איפה הן עומדות: בעד או נגד הממשלה. הגיע הזמן לחשוף את פרצופן האמיתי".

ח"כ עמר בר-לב אמר: "חוק הגיוס חושף את שיא הצביעות של יש עתיד והפליק פלאק לאחור שעושה על חשבון השוויון בנטל. מהות החוק של יש עתיד הייתה סנקציות פליליות והם דחו את הסנקציות הכלכליות. חוק האין-גיוס הנוכחי הוא בדיוק הפוך, הסנקציות הפליליות בחוץ והכלכליות בפנים – אבל הם עדיין טוענים שמדובר באותו חוק. יש עתיד דחו בזמנו את כל הצעות הפשרה שלי בנושא שינוי הסנקציות הפליליות, אליהן אנחנו עוד נתגעגע".

גם במרצ תקפו את לפיד. יו"ר המפלגה, ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "חוק הגיוס הזה הוא הרי ישראבלוף, והראשונים לדעת זאת הם החרדים. הם אומרים בקריצת עין שיצביעו נגד, אבל מאוד אוהבים את החוק. זו תהיה בדיחה אם מי שיציל את הממשלה זו יש עתיד מהאופוזיציה. אם יש הזדמנות להפיל ממשלה גרועה צריך להתאחד ולעשות את זה. אני לא מכירה אחריות חשובה יותר כאופוזיציה, מאשר להתגייס, להתאחד ולהפיל את הממשלה הכי רעה וקיצונית בתולדות המדינה".

לפיד הגיב כי הוא תומך בחוק, שכן, "מדובר בעצם בחוק של יש עתיד. לא במקרה החרדים מתנגדים לו. הוא נולד בעקבות הניצחון שלנו בבג"ץ, העקרונות הבסיסיים שלו לקוחים מהחוק שהעברנו בממשלה הקודמת, הרמטכ"ל וצה"ל חתומים עליו, ומה שהכי חשוב – הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו ויותר חרדים ייצאו לעבודה".

יו"ר מפלגת יש עתיד הדגשי כי בניגוד לטענות השונות, שנשמעו גם מפיהם של כמה מחברי הכנסת החרדים, יש במתווה הנוכחי גם סנקציות פליליות. "החוק קובע במפורש שאם אחרי שלוש שנים החרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס, הסנקציות הפליליות יכנסו לתוקף. בנוסף החוק קובע שמשתמטים (גם חילונים) ילכו לכלא", אמר לפיד.

על העובדה שאם החוק לא יעבור, הממשלה תיפול – דבר שהאופוזיציה אמורה לחתור אליו, אמר לפיד: "זה בהחלט תפקידה של האופוזיציה להפיל את הממשלה (ניסיתי להסביר את זה למפלגת העבודה לפני שלושה חודשים כשנתניהו רצה ללכת לבחירות, אבל כזכור הם שיתפו פעולה עם בנט והחרדים ומנעו את זה), אלא שהממשלה לא תיפול אם החוק לא יעבור. זה סתם משפט שמישהו אמר וכולם חוזרים עליו. אם החוק לא יעבור הממשלה פשוט תלך לבג"ץ ותבקש הארכה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הפעם הוא צודק , בחירות לא יהיה

למה שמים כאן את צורת פניו המכוערות של הרשע הזה?
אסור להסתכל בפני אדם רשע!

לא הצלחתי להבין את החשבון-
הליכוד הבית היהודי כולנו וליברמן הם 53 חכי"ם,
המחנ"צ מרצ ויש עתיד 40 חכי"ם,
אם הערבים נמנעים, גם אם יש עתיד תצביע נגד עדיין יש 13 קולות יותר למצביעים בעד,
אז למה אומרים שהכל תלוי ביש עתיד????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture