פלאש 90

שיתוף פעולה פוליטי? לפיד ויעלון פרסמו מאמר משותף על הגולן

העם עם הגולן? יושב ראש "יש עתיד" יאיר לפיד ושר הביטחון לשעבר משה יעלון מנהלים מגעים כבר זמן רב על שיתוף פעולה וריצה משותפת בבחירות הבאות, וכעת הם מפרסמים מאמר משותף באנגלית, בו קראו להכרה של העולם בריבונותה של ישראל בגולן

יו"ר "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון פרסמו היום מאמר משותף על עתידה של רמת הגולן. את המאמר הם כתבו בשבועות האחרונים כחלק מהקמפיין שלפיד מוביל להכרה בינלאומית בשטח. מדובר בשיתוף פעולה פומבי נדיר בין שני פוליטיקאים בכירים ממפלגות שונות, שבשנתיים האחרונות מקיימים מגעים קבועים לבחינת חבירה עתידית.

יעלון, שעזב את הליכוד בשנת 2016 והכריז על הקמת מפלגה חדשה, הצהיר בעבר כי הוא לא יהיה מספר 2 של לפיד. לדברי בכירים במפלגת "יש עתיד", בשבועות האחרונים הגביר יעלון את המגעים מול השחקנים השונים סביב ההיערכות הפוליטית לכניסתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לזירה. עם זאת, מקורבים ליעלון אמרו כי המאמר אינו מעיד על שיתוף פעולה פוליטי, אלא "מצביע על כך שרמת הגולן זה לא עניין פוליטי, אלא אינטרס לאומי ונושא בקונצנזוס עם הסכמה רחבה".

במאמר המשותף שנכתב באנגלית באתר Times of Israel, הביעו חבר הכנסת יאיר לפיד ושר הביטחון לשעבר משה יעלון קריאה לקהילה הבינלאומית להכיר בריבונות הישראלית על שטח רמת הגולן. "האם תיקחו שטח משגשג ממדינה דמוקרטית, בה חברי דתות שונות חיים בהרמוניה, ותעבירו אותו לידי מדינה דיקטטורית ואלימה הנשלטת על ידי רוצח ההמונים הגדול בזמננו?", כתבו השניים.

השניים קראו לממשל האמריקני "לרדת מהגדר, להכיר במציאות כפי שהיא" ולהוביל מהלך של הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן. "העובדה שהאזור נמצא בריבונות ישראלית היא הדבר היחיד שהציל אותה חלק מגיא הצלמוות הסורי, הקורס תחת הרס ואלימות", נכתב במאמר. "יהיה בזה צדק היסטורי, היגיון אסטרטגי, וזה יאפשר גם לארצות הברית לגבות מאסד מחיר על מעשיו המפלצתיים מבלי שיצטרך להציב 'מגפיים על הקרקע' בזירה הסורית".

"האיש שלא מהסס להשתמש בנשק כימי נגד נשים וילדים, ממשיך לדרוש את רמת הגולן בשם 'החוק הבינלאומי'", נרשם במאמר תוך הפניית אצבע מאשימה לנשיא סוריה אסד. "על הקהילה הבינלאומית, בהובלת ארצות הברית, לעשות דבר פשוט: להכיר במציאות". במערכת הפוליטית יש האומרים כי איחוד המסרים בין השניים, יכול בהחלט לסמן כי לפיד ויעלון מתכננים דרך משותפת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר לפיד . ומר בוגי יעלון . לא יעזור לכם כלום . אתם תמיד תהיו מפסידנים . הכסא תמיד יהיה רחוק מכם ..כל זמן שאתה מר מרורים לפיד שונא חרדים ונלחם בהם ללא בודת פנים . מעיד בך מטרה אחת .. כסא וכבוד . מועדונים ועוד מיני מרעין בישין .. גם יחד לא תצליחו . תהיו תמיד מטה מטה .. שם מקומכם .. תמיד תפסידו בבחירות החתרניות שלכם . הרי דבר זה שקוף וברור..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו