צילום: הדס פרוש / פלאש 90

וטו בפעם ה-13? "מגוחך שממשלת ימין מתקשה להעביר הצע"ח כזו"

בפעם ה 13 יעמוד על סדר היום בוועדת שרים לחקיקה, החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. ב 12 הפעמים הקודמות הטיל ראש הממשלה ווטו כנגד העלאת הצעת החוק, והחוק ירד מסדר היום. ראש מועצת השומרון תוקף בחריפות את התנהלות נתניהו

הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון הנה יוזמה של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגורשי חומש שאנור, מטה חומש תחילה וישיבת חומש. זו הכנסת השניה בה מוגשת הצעת החוק. הח"כים יוזמי הצעת החוק הם ח"כ שולי מועלם וח"כ דוד ביטן, הצעת החוק, שנשמעת אולי מרחיקת לכת, למעשה מציעה בסהכ לבטל את הסעיף המגביל את חופש התנועה של ישראלים באזורים שנעקרו בהתנתקות בצפון השומרון. אזור שנשאר בניגוד לגוש קטיף, כולו בשליטה ישראלית מלאה. ולמעשה חיילים מסתובבים בו באופן חופשי.

בחודשים האחרונים, 12 פעמים, הכניסה שרת המשפטים חכ איילת שקד ויו"ר הוועדה, את הצעת החוק לסדר היום של וועדת שרים לחקיקה. ו 12 פעמים, הוריד רוהמ את הצעת החוק מסדר היום, באמצעות שר התיירות חכ יריב לוין, שהוא סגן יו"ר הוועדה, ובעל זכות הטלת ווטו על העלאת חוקים לסדר היום.

היום כאמור, זו הפעם האחרונה במושב הקיץ, בה ניתן יהיה להעלות הצעות חוק פרטיות לסדר היום של המושב. שבועיים לפני ציון יום הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מגורש משא – נור בעצמו, יוצא היום בביקורת חריפה, על הורדת הצעת החוק 12 פעמים ברציפות עי ממשלה לאומית שחרטה על דגלה את ההסתייגות מעקירת הישובים באירוע המכונה: התנתקות. לדבריו: "יש לכמה אנשים שלא פעלו די בכדי למנוע את הגירוש, הזדמנות לתקן. מגוחך שממשלה שחרטה על דגלה את ההסתייגות מהגירוש, והרבה מהמנדטים שקיבלה ניתנו מאותה הסתייגות, מתקשה כ"כ להעביר הצעת חוק שבסהכ תאפשר החזרת חופש התנועה לישראלים, במקומות שנעקרו ונשארו בריבונות ישראלית. ולתקן סוף סוף את העוול המוסרי הזה. הדבר הזה הוא שערורייה אני רוצה להבהיר. אנחנו מגורשי הישובים בצפון השומרון, לא ננוח ולא נשקוט עד שיתוקן העוול המוסרי הזה".

במידה והחוק לא יעלה לדיון בראשון. ייאלצו המגורשים ויוזמי הצעת החוק לחכות למושב החורף הקרוב בכדי להעביר את הצעת החוק, הנוגעת בעיקר להשבת זכויות האדם של הישראלים באיזור, ואת חופש התנועה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתומכי הקמת מודיעין עילית
הקמה בשטחים שבבעלות מועצתו
אוהב ישראל אמיתי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו